וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריקטות הפכו ראשי מבקרים לעמדות תצפית

16.1.2011 / 14:32

סוריקטה, יונקת אפריקאית פקחית, עומדת על המשמר בעקביות מרשימה ובזמן סכנה מזהירה את חבריה. לאחרונה היא מצאה פטנט מקורי לשיפור עמדת התצפית

סוריקטה עושה שימוש בראשי בני אדם לצורך תצפית. arcroft Media, GettyImages
סוריקטה סקרנית בעמדת תצפית על ראשו של צלם חיי הבר וויל בוראד לוקאס/GettyImages, arcroft Media

בכל "משפחת" סוריקטות, יונקים ממשפחת הנמייתיים ממדבר קלהארי בדרום אפריקה, יימצא שומר שבמקרה של התקרבות טורפים יזהיר את חבריו מפני הסכנה. בזמן תצפית, הסוריקטות נעמדות על רגליהן האחוריות ומתצפתות ללא כל ספיגת קרינה מן השמש המדברית הודות לכתמים השחורים סביב העיניים. במקרים של חשש מיידי מפני סכנה בדמות נחש או נץ, הן לא יהססו לשפר את עמדת התצפית בכל דרך אפשרית, כולל טיפוס על ראשי בני אדם בסביבתן.

הנוהג היוצא דופן הזה תועד לאחרונה בזמן ביקורם של צלמי חיות הבר ושמורות הטבע, וויל בוראד-לוקאס (27) ואחיו מאט (21) בבוטסואנה, אפריקה. לביקור התלוותה נטלי (27), רעייתו של וויל. שני הצלמים הבריטים זכו בעבר במספר פרסים עבור עבודתם וצילומיהם מוצגים במוזיאון הסמית'סוניאן בוושינגטון ובמוזיאון הטבע בלונדון.

סוריקטה עושה שימוש בראשי בני אדם לצורך תצפית. Barcroft Media, GettyImages
רעיית הצלם ומשפחת סוריקטות/GettyImages, Barcroft Media

לא פעם בזמן עבודתו במדבר קאלאהרי ובזמן שכיבה על הקרקע וכיוון מצלמתו, וויל היה משועשע לגלות שסוריקטות בסביבה טיפסו על ראשו ומצאו אותו עמדה נוחה לתצפית. שתי סוריקטות ניצלו לצורך תצפית משודרגת גם את רעייתו של הצלם וטיפסו על ראשה ורגליה בזמן שישבה על הקרקע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
משפחת סוריקטות בתצפית קונבנציונלית/ShutterStock, ShutterStock

קבוצות של סוריקטות חיות בשבטים בני 20 פרטים בדרך כלל, אך עשוי להגיע אף ל-50 או יותר פרטים בשבטים גדולים. תוחלת חייהן היא בין 5 ל-20 שנים. מעניין לציין שהן מחוסנות מפני רעל עקרבים, מזון שכיח עבורן. סוריקטות הן חופרות מחוננות. ציפורניים חזקות ומעוקלות בגפיים הקדמיים משמשות אותן לחפירה באדמה, כמו גם לאחיזה במזון. הן ניזונות מעכברים, חרקים, לטאות, ביצי ציפורים, גוזלים, שורשים, צמחים, נחשים וכאמור, עקרבים. משקלו של זכר הסוריקטה כ-731 גרם בממוצע, ומשקלה של הנקבה כ-720 גרם בממוצע. לא כבדות במיוחד, מה שמסביר את התגובות הידידותיות של מבקרים אשר מצאו עצמם משמשים כמגדלי שמירה עבור סוריקטות שטיפסו על ראשיהם.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריקטות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully