וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוניסיה: לינץ' בגיסו של הנשיא המודח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.1.2011 / 11:30

מקורבי הנשיא הטוניסאי המודח סומנו על ידי ההמון הזועם. לפי דיווחים במדינה, ההמון ביצע הלילה לינץ' באחיה של אשת הנשיא, שנחשבה למושחתת ביותר בשלטון שהופל. נכסיה הושחתו ונשרפו

המון טוניסאי זועם ביצע הלילה (ראשון) לינץ' בעימאד אל-טראבולסי, אחיה של אשת הנשיא המודח זיין אל-עאבדין בן עלי, בביתו בבירה טוניס. כך דיווחו אתרי חדשות במדינה. על פי הדיווחים, ההמון פרץ לביתו של האח והיכה אותו מכות נמרצות עד שמת מפצעיו. גם רשת הטלוויזיה הטוניסאית "נסמה" דיווחה כי אל-טראבולסי מת הלילה, אך לא מסרה פרטים אודות נסיבות מותו.

על פי הדיווחים מטוניסיה, המון זועם תקף הלילה גם נכסים השייכים לאשת הנשיא המודח, אותה מחשיב הציבור בטוניסיה כאדם המושחת ביותר במדינה וכאחד הגורמים המרכזיים שהובילו לפרוץ הפגנות המחאה בחודש האחרון. לפי הדיווחים, ההמון השחית נכסים, חברות, חנויות ורכוש השייך לאשת הנשיא ולמשפחתה.

במקביל דווח כי צבא טוניסיה עצר כ-50 ממאבטחיו של הנשיא המודח בדרום המדינה. מקורות במדינה מסרו כי 50 המאבטחים נעצרו בזמן שניסו להימלט לכיוון לוב במכוניות ללא לוחיות זיהוי. חלק מהמאבטחים הועברו לבית החולים לאחר שנורו על ידי חיילי הצבא ונפצעו.

אתמול אמר שליט לוב מועמר קדאפי כי כואב לו על נפילת שלטונו של הנשיא הטוניסאי המודח זיין אל-עאבדין בן עלי. בנאום שנשא פנה קדאפי לאזרחי טוניסיה השכנה ואמר כי הדחתו של בן עלי מהשלטון "היא אובדן לטוניסיה". לדבריו, השינוי שאירע בטוניסיה יכול היה לקרות גם "בדרכי שלום". הוא הוסיף ואמר כי בן עלי "הוא האדם הטוב ביותר שיכול לשלוט בטוניסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully