וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלטף ומשקר: כך קרסה גרסת קצב בביהמ"ש

16.1.2011 / 15:30

הוא אסף ראיות שיתמכו בגרסתו, האשים בגניבה, שינה גרסאות ותקף את המדברים לרעתו בתקשורת - כך ראו וביקרו השופטים במשפטו של הנשיא לשעבר קצב, את התנהלותו בפרשה

רויטרס

(צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן, קובי אליהו, רויטרס,עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הכרעת הדין במשפטו של הנשיא לשעבר משה קצב, שמתפרסמת היום (ראשון) במלואה, שזורה בביקורת נוקבת כלפי קצב עצמו. "עדותו של הנאשם נתגלתה פעם אחר פעם כעדות שקרית, משסתרה במפגיע עדויות אובייקטיביות מהן עלתה גרסה הפוכה", כתבו השופטים.

הביקורת ביחס לקצב מופיעה כבר בתחילת הכרעת הדין, בחלק שעוסק בבקשת פרקליטיו לזכותו בטענת הגנה מהצדק, בין השאר בשל התנהלות התקשורת בסיקור הפרשה, שלטענת קצב לא איפשרה עריכת משפט צדק. "הנאשם סיגל לעצמו את אותם דפוסי פעולה שהופעלו כנגדו, והחל אף הוא לשלוח חיצים מורעלים לעבר מי שראה בו דורש רעתו", כתבו השופטים. בין היתר הם מתחו ביקורת על דברים שהשמיע ביחס למתלוננות בפרשה, ובכלל זה גם לא' מבית הנשיא.

השופטים מציינים בהכרעת הדין כי גרסתו של קצב "השתנתה מעת לעת מהקצה אל הקצה". בין השאר הם מציגים כיצד באישומים הפחותים קצב הכחיש תחילה שחיבק את ל', אחרי זה הודה שחיבק אותה אולם טען שהיה מדובר בהסכמה. "ניתן להבחין כי במהלך עדותו של הנאשם בחקירתו הראשית חל מהפך מסוים משנראה כי הנאשם משתדל 'לזרום' עם גרסתה של ל', כשהוא מאמץ מתוכה אך את המוטיבים הנייטראליים שאינם מיניים בהגדרתם", כתבו השופטים. בחקירה נגדית שב והכחיש שחיבק אותה. גם ביחס לחיבוק שהעניק לה' שינה קצב את גרסתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנאשם סיגל לעצמו את אותם דפוסי פעולה שהופעלו כנגדו, והחל אף הוא לשלוח חיצים מורעלים לעבר מי שראה בו דורש רעתו", נכתב בהכרעת הדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפזר רמזים מטעים

השופטים הגדירו את קצב כ"אדם מתוחכם ומניפולטיבי, עת לא שיקר בגלוי, אלא 'פיזר' כאילו בדרך אגב רמזים מטעים". בין השקרים שהשופטים מייחסים לקצב הינה הטענה כי פיטר את א' ממשרד התיירות במהלך הפריימריז בליכוד, כאשר במציאות פיטר אותה רק אחריהם, כאשר לא היתה יכולה לגרום לו נזק. במקרה אחר טען כי לא שינה את היחס שלו כלפי א', אולם לטענת השופטים הוכח בבירור כי לאחר האונס השני החל למדר אותה. קצב גם הכחיש שנכח במלון פלאזה שבו בוצע האונס השני, אולם התביעה הציגה ראיות חותכות להימצאותו במקום.

השופטים גם קיבלו את טענת התביעה כי קצב ייצר "ראיות מזכות" כדי להגן על עצמו במקרה ומישהי תתלונן נגדו. השופטים כתבו בהכרעת הדין כי תחילה סברו שמדובר בהגזמה, אולם לבסוף השתכנעו כי קצב יצר "בין בעצמו ובין באמצעות שליחיו, בתככנות, בתחכום ובמניפולטיביות ראיות כזב בהן אמור היה לעשות שימוש".

ברשימה הזאת מופיעים כמה מהראיות שההגנה טענה שמוכיחות בבירור כי קצב לא אנס את א'. בין השאר מדובר במכתב השנה טובה אהבה" שכתבה לו א' לאחר האונס, בו כתבה בין השאר: "שתדע שיש מישהו שבאמת דואג לך ואוהב אותך באהבה אמיתית ופשוטה בלי שום תמורות". השופטים דחו את טענת ההגנה שמדובר במכתב אהבה, וקבעו כי א' כתבה אותו בהוראתו של קצב בניסיון להתפייס עם מעסיקה. "מסקנתנו היא שהמכתב אינו 'מכתב אהבה' כי אם מכתב התרפסות, כניעה והצהרת נאמנות ללא גבול, שנועד לרצות את הנאשם". ברשימה נמצאות גם הקלטות שביצע מקורבו אורי יואלי של שיחות שקיים עם א', מכתבי השמצה בעניינה של א' ומתנות שקיבל מא' מבית הנשיא. "הנאשם אסף ושמר כל פיסת נייר וכל חפץ, מהם ניתן להסיק כי הכפופות לו היו מאוהבות בו, כך שניתן יהיה להפריך כל טענה שתועלה כלפיו בגין התנהגות לא נאותה", נכתב בהכרעת הדין.

השופטים גם מתחו ביקורת על קצב, שכינה את א' ממשרת התיירות "גנבת", מכיוון שלקחה ממנו עגילים, שבמשפט התבררו שניתנו לה כמתנה על ידו. "בניסיונו של הנאשם להציג את א' כגנבת, הוא חשף עצמו כמי שלא דובר אמת". גם טענת קצב בדבר עלילה שנרקמה כנגדו נדחתה על ידי השופטים, כמו גם ניסיון של הרגע האחרון לטעון כי אם אכן היו יחסי מין בינו לבין א' ממשרד התיירות, הם היו בהסכמה. "לא ניתן לבסס כל ממצא על עדותו של הנאשם, אשר נמצאה בלתי מהימנה בעליל", סיכמו השופטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully