וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצב אמר: 'בואי נהיה כמו איציק וכוכי מרדכי'"

16.1.2011 / 12:00

בהוראת ביהמ"ש פורסמה הכרעת הדין המלאה בפרשת נשיא המדינה לשעבר משה קצב. בין היתר, מתארת א' ממשרד התיירות במסמך כיצד חשה במהלך האונס: "כל הזמן נאבקתי, ניסיתי להתנגד עם הגוף"

רויטרס

(צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן, קובי אליהו, רויטרס,עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"אני זוכרת את היובש בגרון שלי. אני לא יודעת למה אני זוכרת, זה מה שאני זוכרת, שאני רוצה כאילו להגיד עוד דברים, ופתאום נתקע לי, ופתאום כאילו גם חזרה אלי הפעם הראשונה", כך תיארה א' ממשרד התיירות כיצד הרגישה כאשר הנשיא לשעבר משה קצב אנס אותה בבית מלון בירושלים, במהלך עדותה בבית המשפט.

בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר היום (ראשון) לפרסם את הכרעת הדין המלאה ממשפטו של קצב, שהורשע בחודש שעבר בעבירות של אונס, ביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית של שלוש נשים שעבדו תחתיו. מרבית הכרעת הדין, שמשתרעת על פני 319 עמודים, עוסקת בעבירות שבוצעו בא'. "אני כל הזמן נאבקתי ואמרתי שאני לא רוצה, די, במלים קטנות ולא בצעקות, די תפסיק, אני לא מעוניינת, אני לא רוצה. ניסיתי להתנגד גם עם הגוף", העידה לגבי מקרה האונס הראשון, שאירע בלשכתו של קצב בתל אביב, בעת שהיה שר התיירות.

בהכרעת הדין מתוארת השיטה שלפיה התנהג קצב אל עובדות שחפץ לקיים עמן יחסי מין - תחילה רומם אותן והפך אותן ל"מלכות הלשכה". לאחר שסירבו לו, הוא ומקורביו מיררו את חייהן והובלו לפיטורן. "בלשכה אני מרגישה כמו מלכה... הוא נתן לי את התחושה שאני מעל כולם ואין שני לי", העידה א'. קצב העניק לה עגילים וסט של בשמים, אולם מהר מאוד היחס האדיב הפך למיני. "בוא נהיה כמו איציק וכוכי (מרדכי, ג"ג)", סיפרה שאמר לה, "ואני לא הבנתי מה הוא רוצה כי הוא אדם נשוי". קצב נהג להתקשר אל א' פעמים רבות, גם בלילה, התחכך בה ואף ביקש ממנה לפתוח כפתור בחולצתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גילה ביקשה שאלבש חולצות סגורות"

א' הודתה כי קצב מעולם לא איים לפטר אותה אם לא תיענה לו, אולם הבהירה שבשל מעמדו חששה להתנגד לו. "זה היה ברקע כל הזמן", סיפרה לשופטים. "כל הזמן החוסר איזון ביחס הכוחות... יש דברים שנאמרים בלי מלים".

דברים דומים סיפרה גם א' ממשרד התחבורה, שלא נכללה בכתב האישום אולם העידה בתור "עדת שיטה". על פי עדותה, במשך כחצי שנה גרם לה קצב להרגיש "מלכת העולם", אולם לאחר מכן ניסה לקיים עמה קשר מיני. לאחר שסירבה לו החל למדר אותה. היא יצאה בשלב מסוים לחופשת לידה, וכשחזרה החל קצב לחזר אחריה שוב. בשלב מסוים אף חשף את עצמו בפניה. "הוא אמר לי משהו, ואז ראיתי שאיבר מינו שלוף וזקור", העידה. "הוא ליטף אותו, ואז הוא ביקש ממני אם אני מוכנה לגעת, אם אני מוכנה ללטף. הייתי נבוכה... מבוכה איומה".

המתלוננות האחרות בפרשה סיפרו גם הן כיצד חשו נבוכות מהחיבוקים של קצב. "חיבוקים אינטימיים שחרגו ממערכת היחסים שהייתה, ממערכת תקינה בין בוס לעובדת", אמרה ה' מבית הנשיא. היא סיפרה גם על מקרה שבו רעייתו של קצב, גילה, העירה לה על לבושה וביקשה ממנה ללבוש חולצות יותר סגורות. "חשבתי שהיא בטח ניסתה להגן על עצמה, על המשפחה, על הנשיא, עלי", סיפרה. ל' מבית הנשיא סיפרה כי קצב אמר לה פעם כי יש לה "שפתיים חושניות".

בכל המקרים דחו השופטים את טענותיו של קצב בדבר עלילה שנרקמה נגדו, וכן הטיחו ביקורת על עדותו, על עדי ההגנה והעדויות השונות שהציגו. וכך, 12 שנה לאחר שנאנסה, כתבו השופטים כי הם מקבלים "ללא עוררין את עדותה של א' בדבר המעשים שעשה בה הנאשם", והרשיעו את קצב גם באישומים ביחס למתלוננות האחרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully