וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה וחמאס בירכו על "האינתיפאדה" בטוניסיה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.1.2011 / 9:45

הארגונים פרסמו הודעות תמיכה ב"אינתיפאדה של העם הטוניסאי" וקראו ליתר המשטרים הערבים ללמוד לקח. הג'יהאד האיסלמי: "ישראל איבדה ידידה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

מבין כל מברכי העם הטוניסאי, שהצליח באמצעות הפגנות עממיות ברחוב להדיח מתפקידו את נשיא המדינה, זיין אל-עאבדין בן עלי, היו גם חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלמי. בהודעה שפרסם אמש (שבת) הצהיר חיזבאללה כי הוא גאה ב"אינתיפאדה של העם הטוניסאי" וקרא ליתר המשטרים הערבים ללמוד לקח ממה שקרה בטוניסיה: "הלקח הראשון הוא שעל המשטרים לנתק את יחסיהם עם כוחות מתנשאים שאינם מעוניינים בידידים ובבני-ברית אלא רק במה שישרת את האינטרסים שלהם בלבד".

גם ארגון חמאס בירך על "כוח הרצון של העם הטוניסאי" ועל "זכותו לבחור הנהגה בכלים דמוקרטים ללא התערבויות חיצוניות". ארגון הג'יהאד האיסלמי ארגן אמש תהלוכת הזדהות עם אזרחי טוניסיה, במהלכה אמר בכיר הארגון מוחמד אל-הינדי שישראל איבדה ידידה: "שלטונו של הנשיא המודח בטוניסיה הוא זה שאסר על העם בטוניסיה לסייע לרצועת עזה הנצורה".

במצרים ברכו גורמי אופוזיציה את העם הטוניסאי והביעו סולידריות עם מאבקו "נגד השחיתות, העושק, אובדן הכבוד והעינויים". קבוצת אופוזיציה המורכבת מעיתונאים, אינטלקטואלים, סופרים ואנשי ציבור פרסמו הודעה, בה ציינו כי הם מביעים הזדהות עם "דרישתם הלגיטימית של אזרחי טוניסיה לכונן משטר דמוקרטי שיעניק להם צדק, שוויון וכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully