וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: זיהמת את הקרקע? חובתך לנקות אותה

אריאל נוי

16.1.2011 / 9:08

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת חוק למניעת זיהום קרקעות שיזם המשרד להגנת הסביבה. ע"פ ההצעה, יוסדר רישום קרקעות מזוהמות והגורם שזיהם את הקרקע יהיה אחראי על טיהורה

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון היום (ראשון) בהצעת החוק למניעת זיהום קרקע ושיקום קרקעות מזוהמות, ביוזמת המשרד להגנת הסביבה. הצעת החוק, שהוכנה בעקבות הצעת חוק פרטית שנוסחה על ידי ארגון 'אדם טבע ודין', מגדירה לראשונה מהי קרקע מזוהמת, קובעת הסדר חדש למניעת זיהום קרקע, לאיתור קרקעות מזוהמות ולטיהורן.

הצעת החוק קובעת הסדר לרישום קרקעות מזוהמות וליידוע מתעניינים בקרקע על היותה מזוהמת. במסגרת ההצעה, תינתן למשרד להגנת הסביבה סמכות להוציא צווים שיחייבו את הנושא באחריות לזיהום לשקם את הקרקע.

"הצעת החוק היא בשורה של ממש לציבור בישראל, לחייו, לבריאותו ולמשאבי הקרקע והמים המוגבלים של מדינת ישראל", נכתב בפנייה שהעביר לשרים מנכ"ל 'אדם טבע ודין', עורך הדין עמית ברכה. "על שרי הממשלה לאשר את ההצעה ולהבטיח את בריאותם של תושבי ישראל". ברכה אמר לוואלה! חדשות, כי "הצעת החוק תאפשר טיפול מקיף בקרקעות מזוהמות בארץ, באופן שימנע זיהום מי תהום ובכך יתרום לשיפור איכות מי השתייה ולהגדלת משק המים וכן במניעת החשיפה של הציבור לסכנות בריאותיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully