וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת הממשלה: אישור סופי למינוי המפכ"ל

פנחס וולף

16.1.2011 / 0:05

השרים יאשרו היום את מינויו של יוחנן דנינו, שייכנס לתפקיד ב-1 במאי. במקביל, הממשלה תאשר גם את הארכת חוק האזרחות והכניסה לישראל בחצי שנה

הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) בבוקר באופן סופי את מינויו של ניצב יוחנן דנינו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, זאת לאחר שבשבוע שעבר ועדת טירקל למינויי בכירים אישרה את מועמדותו. בהופעתו בפני הוועדה המפכ"ל הבא הכריז כי היעד העיקרי שהוא מציב בפני משטרת ישראל תחת הנהגתו הוא "המלחמה בפשיעה ושיפור השירות לאזרח".

דנינו ייכנס לתפקיד ב-1 במאי השנה במקומו של רב-ניצב דודי כהן, ויכהן בתפקיד שלוש שנים, אלא אם השר לביטחון פנים ימליץ לממשלה להאריך את כהונתו בשנה נוספת. את ההחלטה למנות את דנינו לתפקיד קיבל השר יצחק אהרונוביץ' לפני כחודש.
דנינו, בן 51, נשוי עם ארבעה ילדים, מתגורר במודיעין. בשירותו הצבאי הוא היה קצין בחטיבת הצנחנים. לאחר מכן סיים לימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. במהלך שירותו במשטרה הוא כיהן כמפקד מחוז דרום, ראש אגף חקירות ומודיעין, ראש המטה המבצעי של השר לביטחון פנים ומפקד ראש היחידה הבינלאומית לפשיעה חמורה.

במקביל, הממשלה תאשר את מינוי דן הראל, נספח צה"ל בוושינגטון ואלוף פיקוד דרום בזמן ההתנתקות, למנכ"ל משרד התחבורה.

הארכת חוק איחוד משפחות יגיע לאישור סופי בכנסת

בתוך כך, הממשלה תאשר גם את הארכת חוק האזרחות והכניסה לישראל בחצי שנה. עם זאת, הארכת החוק יצטרך להגיע לאישור סופי של הכנסת. החוק קובע, בין היתר, כי תושבי רצועת עזה לא יקבלו אישור שהייה בישראל משום שהרצועה מוגדרת כ"אזור בו מתבצעת פעילות העלולה לסכן את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

החוק נחקק לראשונה באוגוסט 2003, בכדי למנוע איחוד משפחות משטחי הרשות הפלסטינית עם ערבים ישראלים. החקיקה התבצעה לאור המציאות הביטחונית שנבעה מהאינתיפאדה השניה, ולאור העבודה שהיו תושבים שניצלו את המעמד שהם קיבלו במסגרת "איחוד משפחות" כדי להשתתף בפעילות טרור, ובכלל זה סיוע לביצוע פיגוע האבדות, נכתב בהצעת המחליטים שתונח בפני השרים.

בעקבות עתירות שהוגשו במהלך השנים, חלו הקלות מסוימות על אנשים שהוגדרו כ"בעלי סיכון ביטחוני מופחת". הסיבה להארכת החוק בחצי שנה בלבד ולא בשנה כפי שהיה נהוג עד כה, היא משום שהממשלה מבקשת לסיים את הליך "חוק ההגירה" לישראל, בו תהיה התייחסות גם לנושאי הגירת בני משפחה, כניסת עובדים, כניסת מסתננים, פליטים ומבקשי מקלט מדיני.
בהצעת המחליטים נכתב עוד כי, "חרף הירידה בהיקפי הטרור מתחומי איו"ש, קיים עדיין פוטנציאל מוגבר לסיכון ביטחוני מאוכלוסיית מבקשי איחוד המשפחות מקרב תושבי איו"ש, זאת בשל האפשרות המוכחת להסתייע בנמנים על אוכלוסייה זו לשם ביצוע פיגועי טרור, לאור נגישותם העדיפה ליעדים בישראל".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully