וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יקבעו האם חולים חשוכי מרפא יוכלו לבקש למות

16.1.2011 / 0:03

הצעת חוק של ח"כ חיים אורון שתובא לדיון בוועדת השרים מחר, מבקשת לאפשר לרופאים לתת תרופה ממיתה לחולים חשוכי מרפא שייעמדו בקריטריונים. "החוק הקיים גורם לחולים להמשיך ולהתייסר"

ועדת השרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק "חולה נוטה למות", המבקשת לאפשר לרופאים לספק מרשם לתרופה מרדימה במינון ממית לחולה שהוגדר "כחולה נוטה למות", וביקש זאת, לאחר שעמד בקריטריונים שהחוק דורש.

על פי הצעת החוק של יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, לאחר ששני רופאים קבעו כי החולה סובל ממחלה חשוכת מרפא ותוחלת חייו היא עד חצי שנה, הוא יוגדר כ"חולה נוטה למות". לאחר מכן, החולה יוכל להגיש בקשה כתובה ושתי בקשות בעל פה כדי לקבל את המרשם, בפני שני עדים שאינם קרובים בקרבה ראשונה או עשויים לרשת אותו.

בהצעת החוק מופיע הטופס עליו החולה יצטרך לחתום כדי לקבל את התרופה הממיתה. "קיבלתי מידע מלא לגבי האבחנה הרפואית שלי, סיכויי ההחלמה מהמחלה, אופי התרופה אשר תירשם והסיכונים האפשריים הגלומים בנטילת התרופה, תוצאות נטילת התרופה והחלופות לנטילת התרופה, כולל טיפול מקל וטיפול בהוספיס", נכתב בטופס. "הריני לבקש שרופאי האישי ירשום לי מרשם ממית, לתרופה אותה אטול בעצמי, לסיום חיי בכבוד. כמו כן, אבקש שרופאי האישי יעמוד בקשר עם הרוקח לוודא את אספקת המרשם". על הטופס יצטרכו לחתום גם שני העדים.

בדברי ההסבר להצעת החוק מצויין כי מטרתו הינה לעצור את התופעה המצערת, במסגרתה לא מעט חולים בוחרים לשמים קץ לחייהם באופן ברוטלי, ואפילו מקבלים סיוע למעשה מבן זוגם הבריא. "החוק אינו אוסר על אדם הרוצה בכך להתאבד, אך סיוע במעשה כזה, גם מצד בן משפחה, הוא עבירה פלילית. מציאות זו הביאה לא פעם גם למצב נואש של מוות כפול, שבו רוצח בן הזוג הבריא את החולה, כדי לגאול אותו מייסוריו, ומתאבד מיד לאחר מכן".

ההצעה ציינה את הבעיתיות בחוק הקיים בנושא, שאינו מגלה רגישות למצב המורכב. "החוק הקיים אינו חל על חולה מתייסר הנוטה למות, שחייו אינם תלויים ב'אמצעים מלאכותיים' אשר את הפסקת השימוש בהם הוא יכול לדרוש כדי למות. חולים כאלה אינם יכולים לממש את זכותם האנושית והאזרחית הבסיסית למוות מוקדם וגואל, ובשם החוק הם נידונים להמשיך ולהתייסר. אין זה מפתיע כי לא מעטים מהם בוחרים לסיים את חייהם בהתאבדות, הנעשית לעתים בצורה ברוטלית ומותירה צלקת נוראה בלב בני המשפחה".

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully