וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צייד הנאצים טוביה פרידמן הובא למנוחות בחיפה

קובי מנדל

14.1.2011 / 13:00

עשרות בני אדם ליוו בדרכו האחרונה את צייד הנאצים, שסייע ללכידת הצורר הנאצי אדולף אייכמן. ראש עיריית חיפה יהב על קברו של פרידמן: "אני מצדיע לך על פועלך"

בבית העלמין בחיפה הובא בצהריים (שישי) למנוחות צייד הנאצים טוביה פרידמן, שהלך אמש לעולמו בגיל 89. עשרות אנשים השתתפו במסע ההלוויה. פרידמן נטמן סמוך לקבר אשתו ולקבר בנו, שנספה בתאונת צלילה. ראש עיריית חיפה יונה יהב ספד לפרידמן: "בשם תושבי העיר, אני מצדיע לך על פועלך". יהב ציין כי "פרידמן היה אחד מבין שלושה ציידי נאצים בכל העולם, שהקדישו את חייהם כדי לרדוף את הפושעים הנאצים ובמקביל הוא הקדיש את חייו לתיעוד מעשיהם למען הדורות הבאים".

יהב הזכיר כי כשהיה ילד בן 12, הוא ביקש ממערכת העיתון "מעריב לנוער" לשהות במשך יום במחיצתו של פרידמן ולאחר שבקשתו נענתה, הוא נקשר אליו וליווה אותו מאז. אחיינו, חיים קנגון סיפר כי "פרידמן פעל ללכידת פושעים נאצים והביא אלפים מהם למשפט. כמו כן הוא פעל לביטול חוק ההתיישנות בגרמניה לגבי פושעים נאצים ואת כל פועלו הוא עשה מבלי שקיבל שכר מגורם כלשהו". קנגון קבל על כך ששום מוסד ממלכתי בישראל לא הוקיר את פועלו של פרידמן".

פרידמן היה בין האנשים שפעלו ללכידת אדולף אייכמן ועסק כל חייו בתיעוד מעשי הנאצים והתחקות אחר אלה שהוציאו להורג יהודים. פרידמן אסף חומר מרשיע על אייכמן במהלך 15 שנים ומסר אותו לידי המשטרה ובכך היה בין המסייעים ללכידתו של הצורר הנאצי. פרידמן הקים בחיפה מכון לדוקומנטציה בו אסף עדויות אודות מעשי הנאצים. פרידמן נולד בשנת 1922 בעיר ראדום בפולין ובמהלך מלחמת העולם השנייה נשלח למספר מחנות עבודה גרמניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully