וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בלבנון: "טורקיה מתווכת בין חרירי לחיזבאללה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.1.2011 / 12:35

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי נועד באנקרה עם מקבילו הטורקי ארדואן ודן עמו בדרכים לסיום המשבר שנוצר עם התפטרות שרי חיזבאללה. גורם טורקי: "הצדדים בלבנון הסכימו שארדואן יתווך"

מאמץ בינלאומי לסיים את המשבר הפוליטי בלבנון: ראש ממשלת לבנון סעד חרירי הגיע היום (שישי) באנקרה, בירת טורקיה, ונפגש עם מקבילו הטורקי רג'פ טייפ ארדואן. השניים דנו בדרכים לסיום המשבר שנוצר עם התפטרותם של שרי חיזבאללה ובעלי בריתם מהממשלה הלבנונית. "נקשיב לדבריו של חרירי ולאחר מכן נמשיך במגעים עם הגורמים הנוגעים בדבר לפתרון המשבר", אמר שר החוץ הטורקי אחמט דאווט-אולו, עוד לפני הפגישה.

מקור טורקי בכיר אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ראש הממשלה ארדואן הודיע למספר מדינות ערביות כי ארצו מוכנה לתווך בלבנון כדי לפתור את המשבר וכי כל הצדדים בלבנון ובמזרח התיכון הביעו הסכמה לכך. "טורקיה החלה במגעים עם גורמים בכירים ביותר בסוריה כדי למצוא דרכים לפתור את המצב בלבנון", נמסר עוד.

גם צרפת מעורבת בניסיון לסיים את המשבר בלבנון. שרת החוץ הצרפתייה מישל אליו-מארי אמרה כי ארצה מעוניינת שהמשבר, שפרץ בעקבות התפטרות שרי חיזבאללה ובני-בריתו, ייפתר באמצעות דיאלוג בין כל הפלגים בלבנון. "צרפת מנהלת התייעצויות עם גורמים בינלאומיים כדי שלבנון תוכל להתגבר על המשבר הזה", אמרה. במקביל אמר גורם דיפלומטי ערבי בכיר בביירות כי צרפת מגבשת יוזמה לפתרון המשבר בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully