וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: יורשו של מבחוח נעצר באיחוד האמירויות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.1.2011 / 0:25

השלטונות באיחוד האמירויות עצרו את עבד אל-עזיז אל-חאלדי, שמילא את מקומו של בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח, שחוסל בדובאי לפני שנה. על פי הדיווח, הוא נעצר על רקע חשד להלבנת כספים

שלטונות איחוד האמירויות עצרו בימים האחרונים את עבד אל-עזיז אל-חאלדי, האחראי על ניהול הכספים של חמאס ברצועת עזה, בעת ששהה באחת ממדינות איחוד האמירויות – כך דיווחו אמש (חמישי) כלי תקשורת ערבים. אל-חאלדי הוא ככל הנראה האדם שמילא את מקומו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח שחוסל לפני כשנה בדובאי.

גורמים המוגדרים "מהימנים" מסרו לכלי התקשורת כי אל-חאלדי הוא האחראי על הלבנות הכספים שמועברים לחמאס באמצעות תנועות איסלמיות בינלאומיות, דרך אירן ודרך הלשכה המדינית של הארגון הנמצאת בדמשק.

לטענת הגורמים, אל-חאלדי מפקח על פעילות המכירה והקנייה של קרקעות ברצועת עזה וכמו כן הוא מטפל בתקציב של ארגון חמאס. לפי הדיווחים, הוא נוהג להסתובב עם שני שומרי ראש ואף פתח משרד שעוסק בנדל"ן בשכונת רימאל במרכז העיר עזה.

על פי הדיווח, אל-חאלדי נעצר על ידי השלטונות באיחוד האמירויות בחשד להלבנת הון הקשורה לחמאס ולהשקעת כספים באופן בלתי חוקי בתוך איחוד האמירויות. "הכסף שאיתו התעסק אל-חאלדי הוא חלק מהסיוע שהגישו מספר מדינות לעם הפלסטיני בעקבות מבצע 'עופרת יצוקה' ובעקבות המצור על עזה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully