וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: רימונים יודו לעבר מטה מפלגה של מקורב לחיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.1.2011 / 0:06

ברקע המאמצים להרגעת המתיחות בלבנון הושלכו הערב שני רימונים לעבר סניף מפלגת "הזרם הלאומי החופשי" של הגנרל מישל עאוון הנחשב לבן ברית של חיזבאללה. איש לא נפגע בפיצוץ

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמנם צוטט הערב באמרו שהמשבר הפוליטי שנגרם בעקבות התפטרות שרי חיזבאללה ובני בריתו מממשלת לבנון לא יוביל למלחמת אזרחים, אך נדמה שהמתיחות במדינה ממאנת להתפוגג. שני רימונים הושלכו אמש(חמישי) לעבר סניף מפלגת 'הזרם הלאומי החופשי' של הגנרל מישל עאון, הנחשב לבן-בריתו של נסראללה.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי אלמונים השליכו שני רימונים לעבר סניף המפלגה בכפר בית שבאב בשעה שבע וחצי בערב. רק אחד הרימונים התפוצץ אולם הוא גרם נזק לרכוש בלבד מבלי שהיו נפגעים בנפש. כוחות הביטחון בלבנון פתחו בחקירה וטרם ברור אם יידוי הרימונים קשור למשבר הפוליטי שפרץ אתמול. מפלגות רבות בלבנון גינו את התקרית.

בתוך כך, ראש ממשלת לבנון סעד חרירי מקיים ביממה האחרונה מגעים קדחתניים עם ראשי מדינות במטרה למצוא פתרון למשבר שפרץ בממשלתו. לאחר ששלשום נועד עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, הוא הגיע אתמול לצרפת, שם נועד עם הנשיא ניקולא סרקוזי. מצרפת הוא טס ישירות לטורקיה, שם הוא אמור להיפגש עם עמיתו רג'פ טייפ ארדואן ועם שר החוץ אחמט דאווט-אולו במטרה למצוא פתרון למשבר.

מזכ"ל חיזבאללה נסראללה נועד אמש עם מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט ודן עימו ב"התפתחויות האחרונות בלבנון". יושב ראש הפרלמנט הלבנוני, איש תנועת 'אמל' נביה ברי, אמר מוקדם יותר אתמול כי המגעים להקמת ממשלה חדשה יתחילו ביום שני בשבוע הבא.

(עדכון ראשון: 13.1 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully