וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת האשפוז: הרופאים מאיימים לעתור לבג"ץ

אריאל נוי, מערכת וואלה! חדשות

14.1.2011 / 0:01

ההסתדרות הרפואית מתכוונת לבקש בתחילת השבוע הבא מבג"ץ, לחייב את המדינה למצוא פתרון למצוקת האשפוז בבתי החולים. "החולים סובלים והחולים לצערנו מתים"

תאגיד כאן

הנהלת ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) החליטה אמש(חמישי) לעתור לבג"ץ על מנת לחייב את המדינה למצוא פתרון למצוקת האשפוז בבתי החולים. ההחלטה על הפנייה לבית המשפט התקבלה במהלך דיון סוער שהתקיים במזכירות ההסתדרות הרפואית. ההערכה היא כי העתירה תוגש לבג"ץ בתחילת השבוע הבא. מהנהלת הר"י נמסר לוואלה! חדשות כי "קצה נפשנו בדו"חות, אנו דורשים מהמדינה לקחת אחריות ובאופן מידי לפתור את מצוקת האשפוז. כל יום שעובר בעודנו מדברים, החולים סובלים והחולים לצערנו מתים".

ביום שלישי השתתפו מאות אחיות מכל רחבי הארץ בכינוס חירום מיוחד שנערך בבית החולים וולפסון בחולון בעקבות העומס הרב שנוצר בבתי החולים ברחבי הארץ בחודש האחרון. האחיות מחו על התנאים הקשים לדבריהן בהם הן נאלצות לטפל בחולים, והודיעו כי החל מהשבוע הבא יפתחו בעיצומים ולא יסכימו לקבל חולים מעבר לתפוסה האפשרית בבית החולים.

ענת כהן אבוהב, אחות אחראית במחלקה הפנימית בבית החולים וולפסון, אמרה לאחר הכינוס כי "אנחנו לא עבדים. המצב הוא אסון". יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, סיפרה כי לאורך כל השנה נמצאים המחלקות הפנימיות וחדרי המיון בתפוסה מלאה. לדבריה, "העומס במחלקות הפנימיות הוא בלתי נסבל וכלום לא השתנה במהלך 35 השנים האחרונות. זו בושה למדינת ישראל שהגענו למצב הזה. ההורים של כולנו שוכבים במסדרונות. היום זה הם ובקרוב זה כולנו".

(עדכון ראשון 13.1 22:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully