וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מרגיע: "לא תפרוץ מלחמת אחים בלבנון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.1.2011 / 19:13

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לראשונה למשבר הפוליטי שפקד את לבנון, על רקע פרישת שרי ארגונו מהממשלה ופירוקה. "אני מבטיח לכם שלא תפרוץ מלחמה בין הסונים לשיעים"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לא רואה אפשרות למלחמת אחים בלבנון. אתר האינטרנט של אל-ג'זירה דיווח היום (חמישי), כי בפגישה עם ראשי ארגונו הבהיר נסראללה: "אני מבטיח לכם שלא תפרוץ מלחמה בין הסונים לשיעים בלבנון".

על פי הדיווח, נסראללה אמר עוד כי כוונת בית הדין הבינלאומי, שחקר את חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר פריק חרירי, להגיש כתבי אישום נגד חיזבאללה מהווה "פגיעה מכוונת בחיזבאללה".

בתוך כך, שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט-אולו, אמר כי ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, יגיע הלילה לאנקרה, שם ייפגש עם ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן וידון עמו במשבר שפרץ בלבנון בעקבות פרישת שרי חיזבאללה ובני בריתו מהממשלה.

כזכור, אתמול הודיעו 11 שרים המכהנים בממשלה מטעם החיזבאללה, תנועת אמל ומבני בריתם, על התפטרותם מהתפקיד. השרים הפורשים קראו לנשיא מישל סלימאן להרכיב ממשלה חדשה. על פי החוקה הלבנונית, דרושים למעלה משליש מהשרים לפרוש בכדי לפרק את הממשלה בה חברים 30 שרים.

התפטרות השרים מגיעה לאחר שדרישותיהם לסכל את הגשת כתבי האישום נגד הארגון בגין מעורבות בחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, לא נענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully