וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב הותקפה קשישה בשכונת התקווה

13.1.2011 / 18:00

שושנה שרפי, תושבת שכונת התקווה בת 84, הותקפה לפני יומיים בדרכה לקנות עופות. לטענתה, התוקף היה נתין זר, שניסה לשדוד אותה. שכנותיה מבועתות: בערב אנו לא יוצאות מהבית

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: דורון שטיין)

שושנה שרפי, אלמנה בת 84 משכונת התקווה בתל אביב, הותקפה ביום שלישי סמוך לביתה. לטענתה ולטענת עדי ראיה, התוקף היה נתין זר. שרפי סיפרה כי יצאה מביתה ברחוב זרח בשכונה בדרכה לקנות עופות. אחרי הקנייה החלה לחזור הביתה על מנת להביא עגלה. מתחת לביתה קפץ עליה התוקף מאחור והפיל אותה לקרקע.

שרפי נחבלה בראשה וכשניסתה להתרומם הטיח התוקף את ראשה בכביש. לטענתה, התוקף ניסה לתלוש טבעת שענדה ושבר את אצבעה. כמו כן, תלש התוקף צמידי כסף שענדה וזרק אותם. בסופו של דבר גנב התוקף את ארנקה וברח מהמקום. שרפי אף איבדה את הכרתה למספר שניות במהלך האירוע.

עוברת אורח שראתה את המקרה ניסתה להרגיע אותה ונכנסה איתה לבית. השתיים התקשרו למד"א ולבנה של שושנה המשרת כשוטר בתחנת לוד. שרפי קיבלה טיפול מאנשי מד"א כשהיא סובלת מחבלות בראש, במרפקים ובגב ומשבר באצבעה. היא סירבה לאשפוז ואומרת כי מאז היא לא יכולה להירדם, היא מפוחדת וראשה כואב והיא מבלה את כל היום בישיבה ולא יכולה להזיז את הרגליים.

"המשטרה לא הגיעה לגבות עדויות"

בתה של שושנה, יהודית חי, מפנה טענות קשות למשטרה. לדבריה, שוטר אכן יצר קשר עם המשפחה מיד לאחר האירוע, אך לאחר מכן לא הגיע נציג של המשטרה כדי לגבות עדויות. יהודית מספרת כי במרחק של 20 מטרים ממקום האירוע, אירע באחרונה מקרה רצח של סנדלר מהשכונה. מאז אותו מקרה שושנה מפחדת לצאת מהבית ועכשיו הם דואגים למשמרת קבועה של בני משפחה בבית. לדבריה, שושנה יוצאת מהבית רק כשאנשי מועדון "בית דני" לקשישים בשכונה אוספים אותה.

חברתה של שושנה, צביה רוסי, סיפרה כי זרים דופקים לה כל היום על החלונות ומנסים לאתר את הזמן הנכון לפרוץ לבית. חברה אחרת מספרת על "שיכורים זרים שגודשים את פתח הבית". עוד מספרים השכנים כי "כבר מארבע וחצי אנחנו לא יוצאים מהבית ונועלים".

פנינה כהן, מנהלת הקשישים בבית דני, אומרת בזעם: "התקשורת מכנה אותנו גזענים ופשוט לא מבינה שיש כאן מצוקה עזה של ביטחון אישי. לא ייתכן שאנשים שבנו את שכונת התקוה, קשישים שנותרו להם עוד שנים ספורות לחיות, יבלו את שארית חייהם בפחד.

יו"ר מועצת עיריית תל אביב והאחראית על נושא הפליטים יעל דיין אמרה בתגובה כי "זה מקרה מצער. זה נראה כמו טרף קל שמטיל כתם על כל הקהילה והופך אותם שלא בצדק לקהילה של רוצחים ואלימים". דיין הוסיפה כי "זאת לא קהילה של פושעים. אנחנו צריכים לפתור את סוגיית הדיור והתעסוקה שלהם כי אין בהם שום אלמנטים שמאפיינים אותם כאלימים או כפושעים". דיין התייחסה לסוגיית ליווי הקשישים והבטיחה להאיץ בעמותות השונות להקים מערך ליווי קשישים על ידי מתנדבים שתרתיע את המנסים לפגוע בהם ותיתן להם ביטחון אישי. "אפנה לארגוני אס"ף ומסיל"ה ולאנשי הנוער העובד בבקשה לגיוס מתנדבים", אמרה.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "הטענות אינן נכונות ועם קבלת התלונה מצד הקשישה, היא תושאלה על ידי צוות שוטרים ועדותה נמסרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully