וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: להחזיר לעבודה כבאי שחשף שחיתות

רמי שני

13.1.2011 / 16:44

השופט בדימוס לינדנשטראוס הורה להשיב לעבודה את דובר איגוד הכבאות באשקלון, שפוטר באחרונה לאחר שחשף אירועים חריגים לכאורה מצדם של בכירים באיגוד. העירייה: "נפעל לבקשת המבקר"

מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הורה באחרונה להחזיר את להב משה עמר לתפקיד דובר איגוד ערים לכיבוי אשקלון. עמר פוטר לפני מספר חודשים מתפקידו לאחר שחשף מקרי שחיתות של גורמים באיגוד המשתייכים לוועד העובדים.

במכתב שהעביר לפני כחודש פרקליטו של עמר, עו"ד נדב דלומי, לממלא מקום מפקד שירות הכיבוי באשקלון רשף יחיאל ממן, צוין כי הפיטורין נעשו כדי לפגוע בעמר. דלומי כותב כי "מדובר בגחמה של ועד העובדים, והיא באה להמשיך ולפגוע במרשי על כך שהוא מבקש לתקן ליקויים בוועד העובדים. מרשי נענש על לא עוול בכפו".

הפרשה החלה כשעמר דיווח על עבודות פרטיות שנעשו לכאורה בידי גורמים באיגוד, באמצעים של שירותי הכיבוי, כגון הובלות ברכבי האיגוד. עמר הוזמן להעיד בדיון משמעתי שנערך לאותם גורמים ומאז, לטענתו, הם מנסים להביא להוצאתו מהשירות.

"החלטה לא חוקית"

עו"ד דלומי הוסיף במכתב כי "ההחלטה לפיה מרשי יחדל לעסוק בתפקיד של דובר אינה חוקית, והיא פוגעת במרשי, בסמכויותיו ובכבודו. מדובר בהחלטה שבסיסה בשיקולים זרים ופסולים". היום אמר דלומי, כי למרות שהמכתב הועבר לממלא מקום מפקד השירות לפני אמצע חודש דצמבר, עד עתה טרם התקבלה תשובת השירות. במקביל, את מקומו של עמר בתפקיד הדובר, תפס לעת עתה אלקנה ביטון שהגיע באחרונה למקום השני בתוכנית הטלוויזיה "מאסטר שף".

השתלשלות האירועים הועברה למבקר המדינה לינדנשטראוס שהורה לאיגוד לבצע את הנחייתו: "יש לאפשר ללהב משה עמר, להמשיך בתפקיד דובר האיגוד. על האיגוד להימנע מפגיעה בתפקידיו, במעמדו, בסמכויותיו ובזכויותיו בכל דרך אחרת, עד למתן כל צו או הוראה אחרת על ידי".

דובר עיריית אשקלון יוסי אסולין מסר בתגובה כי "אכן התקבל מכתב כזה, וממלא מקום מפקד האיגוד יפעל לפיו במקביל על פי בקשת המבקר. תוגש לו תשובה מפורטת בעניין. יש לציין כי מינוי הדובר הוא בסמכות מפקד הכיבוי, ותפקיד זה הוא בנוסף וללא שכר בנוסף למטלות שיש למי שנושא בתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully