וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש מאיץ בברקת: פעל בהקדם לפינוי בית יהונתן

13.1.2011 / 15:52

עו"ד יהודה וינשטיין פנה לראש עיריית ירושלים והדגיש בפניו כי בהתאם להחלטת ביהמ"ש, עליו לפעול לפינוי בית המריבה בשכונת סילוואן. "ביצוע הצו אינו נתון לשיקול דעתך כראש העירייה"

מתעקשים לאטום: היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין פנה היום (חמישי) לראש עיריית ירושלים ניר ברקת והבהיר לו כי הוא דוחה את הצעת הפשרה שניסח ברקת, לפיה תידחה ההוצאה לפועל של צו האיטום והפינוי של בית יהונתן בשכונת סילוואן. עו"ד וינשטיין כתב לברקת שיש צורך לקבוע מועד לאיטום בית יהונתן שבשכונת סילוואן במזרח העיר. וינשטיין אף הבהיר כי ההחלטה על עיכוב ביצוע האיטום אינה בסמכותו של ראש העיר.

במכתב שהועבר לראש עיריית ירושלים מציין היועמ"ש כי "בהמשך לתכתובות בנוגע לביצוע הצו לפינוי ולאיטום בית יהונתן, ובעקבות השתלשלות האירועים הנוגעים לביצועו, לרבות האירועים האחרונים ערב המועד שנקבע לביצוע הצו, מצאתי לנכון להבהיר את הדברים הבאים: ביצועו של הצו לפינוי ולאיטום בית יהונתן הוא חובה אשר נקבעה על-ידי בית-המשפט שאף חזר עליה במספר לא מבוטל של החלטות. ביצוע הצו אינו נתון לשיקול דעתך כראש עיריית ירושלים, ומשנמצא כי המקרה אינו עומד בקריטריונים לעיכוב ביצוע, כבר אינו נתון לשיקול דעתי כראש מערכת האכיפה במדינת ישראל".

"מקובל עליי שאכיפת הדין אינה מתמצית בפינוי ואיטום בית יהונתן, אלא שהיא מתייחסת גם לביצועם של צווים אחרים", הוסיף וינשטיין במכתבו. "לכן ביקשתי את גורמי האכיפה לעשות מאמץ להביא לכך שביצוע הצו האמור ייעשה במקביל לביצועו של צו אחר. בקשה זו עומדת בעינה. יחד עם זאת, מובן כי לא מדובר בתנאי שאין בלתו והחובה לבצע את הצו בעניין בית יהונתן עומדת בפני עצמה, בהתאם לצו בית-המשפט ולהחלטות בתי-המשפט הרבות שניתנו בעניין זה".

בסיכום דבריו מציין וינשטיין כי "נוכח דברים אלה, יש לקבוע מועד קרוב לביצוע הצו, אשר יתואם גם עם משטרת ישראל, ולבצעו וכי הצו יבוצע ללא התערבות מטעם גורמים לא מוסמכים. למען הסר ספק, יובהר כי דברים אלה נמסרו גם לדרג המדיני".

וינשטיין אף רמז במכתבו כי התערבותו של ברקת עלולה להוביל לפתיחת הליכים פליליים נגדו, כאשר הפנה לחוזר מנכ"ל משרד הפנים בתום מכתבו מפנה היועץ המשפטי לחוזר מנכ"ל משרד הפנים שקובע כי "התערבות בהליכים פליליים שמנהלים תובעים מקומיים הפועלים כבאי כוח היועץ המשפטי לממשלה היא מעשה חמור, וכאמור בהנחיה לעיל התערבות כזו עלולה אף לעלות כדי עבירה פלילית של המתערב".

בנוסף הוא גם הפנה את ברקת למסמך הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שבו נכתב כי "ניסיונות התערבות לטובת נאשם זה או אחר, מטעם נבחרי ציבור, בהליכים פליליים שמנהלים התובעים הפליליים אין להם מקום כל עיקר, הם פוגעים בעצמאות התביעה הפלילית ועלולים לפגוע בעיקרון השוויון של ההליך הפלילי ולצבעו בצבעים פוליטיים - אם במהות ואם באם במראית עין - ובמקרים מסוימים אף לעלות לכדי עבירה". הכוונה במקרה זה היא החלטתו של ברקת למנוע את איטום הבית, בניגוד לקביעות השונות של בתי המשפט ובניגוד לעמדת היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו.

בסוף החודש שעבר החליטה עיריית ירושלים לדחות את הפינוי מבית יהונתן לאחר שעמותת "עטרת כהנים" הסכימה לדחות את פינויו של בניין סמוך המאוכלס בערבים. מלשכתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נמסר אז כי "עם בקשתה של עמותת 'עטרת כהנים' לדחות את ביצועו של הצו כלפי התושבים הערבים, הוחלט שלא להקדים את ביצוע צו האיטום של בית יהונתן ולבצעו בעתיד בהתאם לסדר הקריטריונים שקבעה מועצת העיר, החלים בכל העיר".

מעיריית ירושלים נמסר כי "העירייה והעומד בראשה מכבדים את החלטות בית המשפט והנחיות היועץ המשפטי לממשלה. ניר ברקת הנחה את הגורמים המקצועיים המטפלים בנושא בעירייה להמשיך ולפעול בהתאם לדין, לנוהלי העירייה ולהנחיית היועץ המשפטי לממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully