וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום הכרעת הדין במשפט קצב נדחה ליום ראשון

גלעד גרוסמן

13.1.2011 / 12:05

רגע לפני שהכרעת הדין המלאה במשפט הנשיא לשעבר הייתה אמורה להתפרסם החליטו השופטים לדחותה במספר ימים, בשל חילוקי דעות לגבי פרסום קטעים בהכרעת הדין

פרסום הכרעת הדין המלאה במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב נדחה ליום ראשון, כך קבעו היום (חמישי) השופטים במשפט. העיכוב נובע מחילוקי דעות לגבי פרסום קטעים בהכרעת הדין, כאשר השופטים דחו את בקשת פרקליטיו של קצב להתיר לפרסום חלק מהפרטים ש"הושחרו" בהכרעה, וקבעו כי מדובר בפרטים מעטים ומינוריים שאין בהם לשנות את התמונה העובדתית המלאה בהכרעת הדין, וכי לא מדובר ב"פרסום חלקי".

מנגד, השופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח דחו את בקשתה של א' ממשרד התיירות לאסור לפרסום פרטים נוספים בהכרעת הדין, לאחר שקבעו כי הפרטים אינם חושפים את זהותה ואינם עולים לכדי פגיעה חמורה בפרטיותה. השופטים בחרו להעניק לפרקליטים זמן להחליט מה ברצונם לעשות ולכן הפרסום התעכב.

שלב הטיעונים לעונש בתיק ייפתח בעוד שישה שבועות

ביום שלישי החליטו שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח על פרסום הכרעת הדין המלאה נגד קצב. השופטים קבעו כי מהכרעת הדין, שאורכה 314 עמודים, יימחקו שמותיהן של המתלוננות נגד קצב וכן כל הפרטים שעלולים לזהותן. בעניין זה אמר אחד מפרקליטיו של קצב, עו"ד ציון אמיר כי "אנחנו נפנה לבית המשפט על מנת למנוע פרסומים חלקיים וסלקטיביים, בוודאי בפרשה כזאת שחלק מהפרסומים פוגעים בעדים שהעידו שם. צריך להתיר פרסום מלא, כל הפרוטוקולים צריכים להתפרסם ולתת לציבור לקבל תמונה מלאה". שלב הטיעונים לעונש בתיק ייפתח בעוד שישה שבועות - ב-22 בפברואר, אולם עדיין לא הוחלט אם הוא ייערך בדלתיים פתוחות.

לפני שבועיים קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי נשיאה השמיני של מדינת ישראל הוא אנס. השופטים הרשיעו את משה קצב בשני מקרי אונס - של א' ממשרד התיירות. הנשיא לשעבר אף הורשע בהטרדה מינית של ה' ושל ל', שעבדו תחתיו בבית הנשיא ובשני מקרים של מעשה מגונה, האחד ב-א', אשר בוצע בכוח, והשני ב-ל'. קצב הורשע גם בשיבוש הליכי משפט, אך זוכה מהעבירה של הטרדת עד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully