וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי חוששים: המדינה תאטום את בית אלירז פרץ

יהושע בריינר ופנחס וולף

13.1.2011 / 14:47

המדינה צפוייה לבקש מבג"ץ דחיה של מספר חודשים למציאת פתרון משפטי שימנע הריסת ביתו של רס"ן אלירז פרץ בהתנחלות עלי. רה"מ: אלירז פרץ גיבור, לא אתן להרוס ביתו

אנשי שכונת גבעת היובל בהתנחלות עלי חוששים כי משרד הביטחון בוחן אפשרות לאטום את ביתו של רס"ן אלירז פרץ במקום להרוס אותו, במסגרת הפשרה המשפטית המתגבשת היום (חמישי) בתגובה לעתירת תנועת "שלום עכשיו" בנושא. במקרה זה, בכוונת משרד הביטחון להציע למשפחת פרץ לעבור דירה בתוך כחצי שנה. כזכור, פרץ נהרג במהלך התקלות עם מחבלים ברצועת עזה במרץ 2010.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין והשניים סיכמו על דחיית מתן התשובה לבג"ץ בעתירה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הסיכום הוא במטרה לאפשר לראש הממשלה להמשיך לבדוק את הדרכים למנוע את הרס בתיהן של האלמנות שלומית פרץ ושרה קליין (אלמנתו של רס"ן רועי קליין המתגוררת בהתנחלות. בכינוס התאחדות התעשיינים בתל אביב, אמר היום ראש הממשלה כי "לא אתן להרוס את בתיהם של שלומית פרץ ושרה קליין, אלמנותיהם של רס"ן אלירז פרץ ורס"ן רועי קליין". ראש הממשלה סיפר על מפגש עם שתי האלמנות ואמר "יש שכל ישר, ולא אתן להרוס את הבתים של הגיבורים הללו שהקריבו את חייהם למען ביטחון ישראל".

בעקבות ההסכמה, תבקש המדינה היום מבג"ץ את דחיית מתן התגובה שהיתה צפויה להינתן. כעת אומרים בעלי, כי אחת מהפשרות הנבחנות ברצינות במשרד הביטחון היא לשכנע את משפחתו של פרץ להעתיק את מגוריהם אל בית אחר בעלי שאינו שנוי במחלוקת, ואילו ביתם הנוכחי בגבעת היובל ייאטם או שיישאר ריק, עד להחלטה סופית בנושא. כזכור, ביתם של בני משפחת פרץ וכן בית של משפחה נוספת נמצא, ככל הנראה, על קרקע פלסטינית, אולם עד כה לא אותרו בעליה.

"פתרון עלוב"

תושבי גבעת היובל, ששמעו על האפשרות לאטום את הבית, דחו אותה מכל וכל. "מכל קיר ומכל פינה של הבית בשכונת היובל אפשר לראות והלרגיש את אלירז", אמרה תמר אסרף, תושבת השכונה, "לבקש משלומית, רעייתו של אלירז, לעבור לבית אחר זאת פשוט התעללות וחוסר רגישות. יש כאן פתרון עלוב ופוגע שמשמעותו האמיתית היא, הריסת הבית של שלומית ואלירז".

במשרד הביטחון הכחישו בתגובה רישמית כי הועלתה אפשרות לאטום את הבית או לשכנע את בני המשפחה לעבור לבית אחר בהתנחלות. "לא הועלתה אפשרות שכזו", נמסר מלשכת שר הביטחון, "הפתרון בנושא ביתם של משפחת פרץ טרם גובש".

בתוך כך, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן (ליכוד) אמר בצהריים כי בשבוע הבא יעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק שתחייב אישור של ועדת החוץ והביטחון להריסת בתים בגדה המערבית. שאמה נימק את הצעתו ואמר כי "אלירז פרץ נפל במלחמה על ביתנו, וחובתנו להילחם על ביתו. ההצעה תחסום הרס בתים כמו ביתו של פרץ".

* עדכון ראשון: 12:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully