וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר נוטה להימנע מהחלטה על הגיור בצה"ל

מוטי לוי

13.1.2011 / 9:56

הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, לא מתכוון לפרסם החלטה בנוגע לגיורי צה"ל עד שיקבל התחייבות מרה"מ כי כשיפורסמו מסקנותיה, תוקפא הצעת החוק בנושא. נכון לעכשיו, ראש הממשלה לא נענה

הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, פנה בימים האחרונים לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה שיקפיא את הליך החקיקה של החוק המאשר אוטומטית את גיורי צה"ל, שהציע ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). הפנייה נעשתה באמצעות גורמים בש"ס, ביניהם, שר הדתות יעקב מרגי.

ביקורו של ראש לשכתו של ראש הממשלה, נתן אשל, במעונו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף, נעשה על רקע הבקשה. במהלך הפגישה ביקש הרב יוסף מאשל להעביר מסר לראש הממשלה בנושא. נכון לעכשיו, לא נענה ראש הממשלה לפנייתו של הרב עמאר ולכן ככל הנראה יימנע הרב עמאר מנקיטת עמדה בכל הנוגע לגיורי צה"ל.

גורמים המקורבים לוועדת הרבנים שהקים הרב עמאר לבחינת גיורי צה"ל סיפרו היום לוואלה! חדשות כי הוועדה אמורה לכתוב את מסקנותיה ולהגישם לרב הראשי עד ליום חמישי הבא. ישיבתה האחרונה של הוועדה התקיימה ביום ראשון האחרון בכפר עציון. הגורמים הוסיפו עוד כי אין בכוונתה להמליץ לאשר את הגיורים או לפוסלם אלא רק להציג בפני הרב הראשי את המצב של הגיורים כפי שהוא. הם הוסיפו כי "שלא כמו שאומרים ברחוב החרדי, המצב הוא לא שחור ועגום, וגם לא כמו שאחרים חושבים המצב הוא לא לבן ומשמח, המצב של גיורי צה"ל הוא איפשהו באמצע".

כאמור, לאור סירובו של ראש הממשלה להתחייב כי יקפיא את הליך החקיקה של חוק גיורי צה"ל, גם לאחר שיקבל הרב עמאר את מסקנותיה של הוועדה, יימנע הרב מפרסום כל החלטה בנושא הגיורים. באם יודיע ראש הממשלה על הקפאת הליך החקיקה, צפוי הרב עמאר לפרסם קריטריונים לאישורם של גיורי צה"ל מעתה ואילך, לאור מסקנות הוועדה, וכן לאשר את גיורי צה"ל שהתבצעו עד היום.

ממכון עתים, שהגיש את הבג"ץ אשר במהלכו עלתה סוגיית גיורי צה"ל, נמסר בתגובה כי "בידינו מסמך רשמי שהתקבל מטעם המדינה במסגרת הדיון בבג"ץ שהוגש כנגד רשמי נישואין המסרבים לרשום גרים ובו אמירה חד משמעית לפיה גיורי צה"ל תקפים לכל דבר ועניין. אם הרבנות הראשית אינה מסוגלת לצאת בהכרזה דומה, הרי שהיא מזמינה מעורבות חיצונית שתכפה עליה את ההכרה בגיורים אלה. בשבועות הקרובים ישוב מכון עתים אל בית המשפט העליון וכך בג"ץ יהיה זה שיצטרך להכריע אם יותר לרבנות הראשית להתעמר בגריה, או שיוש קץ לתופעה באמצעות פסיקה חד משמעית שתאלץ את הרבנות לעשות את המובן מאליו: להכיר באופן גורף ואוטומטי בתוקפם של גיורי צה"ל ושאר גיורי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully