וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "המתווך בעסקת שליט ביקר השבוע בעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.1.2011 / 9:19

העיתון "אל-חיאת" דיווח כי המתווך הגרמני במו"מ לשחרור החייל החטוף גלעד שליט ביקר ברצועה לפני מספר ימים והציע מספר רעיונות חדשים. על פי הדיווח, "חמאס דבק בדרישותיו"

המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס, גרהארד קונארד, ביקר לפני מספר ימים ברצועת עזה ועזב אותה שלשום - כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. לפי הדיווח, המתווך שהה ברצועה יומיים ונפגש עם בכירי חמאס במטרה לדון בקידום עסקת שליט. גורם בכיר בחמאס מסר לעיתון כי המתווך הציג מספר רעיונות חדשים לקידום המשא ומתן, אך סירב לפרט אילו רעיונות.

הגורם הבכיר הבהיר עוד כי חמאס דבק בדרישותיו במסגרת המשא ומתן עם ישראל. גורמים בכירים בארגון האשימו את ישראל בהכשלת המגעים לשחרור שליט באמרם: "אנחנו לא רוצים להחזיק בשליט אצלנו אך נסכים לשחרר אותו רק במסגרת עסקה מכובדת". הפעם האחרונה שביקר המתווך הגרמני בישראל ובעזה הייתה בחודש אוקטובר, אולם לא הושגה אז שום התקדמות.

בשבוע שעבר הבהיר דובר ועדות ההתנגדות העממית, אחד הפלגים שחטפו את שליט, אבו מוג'אהד, כי אין כל חדש בנושא. בראיון לאתר החדשות הפלסטיני "קודס-נט" האשים אבו מוג'אהד את ממשלת ישראל בהכשלת המגעים לגיבוש עסקה. "לפני מספר חודשים ניסה המתווך הגרמני לחדש את המגעים לגיבוש עסקה אולם ישראל הכשילה את הניסיון הזה", אמר. לדבריו, בניגוד לטענת נתניהו לפיה מתנהלים מגעים – אין שום משא ומתן בנושא: "אין שום רצון ישראלי להשלים עסקה".

בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם לא יסכים לשחרר מאות אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור שליט, אמר אבו מוג'אהד כי "פלגי ההתנגדות ימשיכו לדבוק בדרישותיהם. לא נוותר על אף אחת מהדרישות הללו עד שהאסירים ישוחררו מבתי הכלא הישראלים. בסופו של דבר ישראל תיאלץ להענות לתנאים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully