וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצל'ה לנתניהו: האם מפיץ סרטון ההסתה היה בשב"כ?

13.1.2011 / 8:41

יו"ר האיחוד הלאומי שיגר מכתב לרה"מ בו הוא מבקש לברר "האם היתה מתוזמנת ומתוכננת ההתקפה הבוטה על מאות אלפי מתיישבי יו"ש בעקבות סרטון ההסתה?". השב"כ: טענה משוללת יסוד

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) פנה אמש (רביעי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מבקש לברר: "האם אורי ברעם (החשוד לכאורה בהפצת סרטון האיומים נגד שי ניצן – פ"ו) הועסק על ידי השב"כ?" במכתב, כתב כצל'ה, בין היתר, כי, "בעקבות ההודעה מפי עורכי הדין של אורי ברעם כי בשל נסיבות כאלה ואחרות יהיו הקלות באשר לטיפול המשפטי בו, אבקש לדעת האם בזמן מן הזמנים הועסק אורי ברעם ע"י השב"כ?".

כצל'ה הוסיף וכתב כי, "עתה, משנודע שאין החשוד מתגורר ביהודה ושומרון כלל ואף איננו נמנה על הציבור הדתי, נדמה כי היתה כאן התקפה שנעשתה באופן יזום ומתוכנן היטב בידי הפרקליטות ואמצעי תקשורת שונים, על מנת להשחיר פעם נוספת את שמם הטוב והטהור של מאות אלפי מתיישבי יו"ש. דפוס הפעולה מזכיר מאד אירועים מן העבר בהם התברר למפרע כי דמויות שונות שבגינם נערך מסע תקשורתי מרושע כלפי מתיישבי יו"ש, היו בזמן מן הזמנים סוכני שב"כ, מאבישי רביב ועד ג'ק טייטל. אי מתן תשובה יתפרש כהודאה ברורה לכך שהאיש אכן הופעל ע"י השב"כ על מנת להשחיר פניהם של מתיישבי-חלוצי יש"ע, ממש כפי שנעשה בעבר".

על פי טענת יו"ר האיחוד הלאומי, לאיומים כלפיו התייחסו בצורה שונה. לטענתו, לפני כשבוע התפרסמה קריאה לרציחתו ב"פייסבוק". לדבריו, הוא הודיע על כך לקצין הכנסת. "לא היתה כל פנייה אלי מכוחות הביטחון ובוודאי שלא הוצמדו אלי מאבטחים", כתב. "לא ידוע לי גם על כל ניסיון של המשטרה לעצור את מי שקרא לרצוח ח"כ מכהן, על אף שהאיש שקרא לרצוח אותי לא הסתיר את שמו. הפער בין שני המקרים זועק לשמים ואומר 'דרשיני'".

בשב"כ הכחישו את חשדותיו של כץ ומסרו בתגובה כי, "אורי ברעם לא היה קשור בעבר או בהווה בשירות הביטחון הכללי בשום צורה שהיא. הניסיון לייחס קשר בין ברעם לשב"כ משולל כל יסוד". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "עד לרגע זה, לא קיבלנו את המכתב". מהכנסת נמסר: "תלונתו של ח"כ כץ מטופלת על ידי כל הגורמים המקצועיים שמנחים את קצין הכנסת כיצד לפעול".

החשוד סיפר: אני עובד במפלגת האיחוד הלאומי

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך אתמול בשישה ימים את מעצרו של ברעם, החשוד בהפצת הסרטון בו קרא לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. ברעם הגיע לדיון בביהמ"ש ופרץ בבכי: "אני מביע חרטה מלאה. אני מתבייש במה שעשיתי, אני רוצה לבקש סליחה משי ניצן, לא התכוונתי שזה מה שיקרה. זאת היתה טעות ובסך הכל רציתי לעורר מודעות בציבור נגד ההסתה. אני מתבייש. הבנתי שבאלימות לא נלחמים באלימות". ברעם אמר כי הוא "לוקח אחריות מלאה על מעשי. אני מבקש סליחה גם משי ניצן וגם מאהוד ברק".

ברעם טען שפעל לבדו, אך סיפר בחקירתו כי הוא עובד כרכז במפלגת האיחוד הלאומי וכי הוא נמצא בקשר עם חברי כנסת, אך גורם באיחוד הלאומי הכחיש שעבד עבור המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully