וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "חובת ישראל להיפטר מליברמן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.1.2011 / 7:50

ראש ממשלת טורקיה תקף את שר החוץ ליברמן בחריפות, כינה אותו "אדם בזוי" והבהיר כי "הוא הבעיה הראשית של ישראל". על חמאס: "זה לא ארגון טרור, פעיליו הם אנשים שמגינים על אדמתם"

"ליברמן הוא בעיה ראשית של ישראל. על הישראלים להיפטר ממנו. זו החובה שלהם, לא שלנו", כך אמר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה. בראיון שנערך עימו בתוכנית "ללא גבולות" ששודרה אמש (רביעי) בערוץ, הבהיר ארדואן כי "אם הם לא יפטרו ממנו, הבעיות של העם בישראל בעתיד לא יסתיימו". ראש ממשלת טורקיה התייחס אף לכך שליברמן כינה את בקשות טורקיה כ"חוצפה" ואמר כי "מי שמשתמש במילים בזויות נגד טורקיה - עדיף שיסתכל במראה ויראה אדם בזוי".

ארדואן קבע עוד כי "ייתכן שזו הממשלה הגרועה ביותר בהיסטוריה של ישראל", וציין כי טורקיה לא תשב עם הישראלים לשולחן המשא ומתן "אם ישראל לא תשנה את מדיניותה. לא נחדש את ההסכמים שחתמנו עם ישראל". עוד הוסיף ראש הממשלה הטורקי כי אם ישראל תפצה את משפחות קורבנות המרמרה ותתנצל על התקרית, "נבצע הערכה מחודשת של המצב".

"חמאס איננו ארגון טרור", המשיך ארדואן לעורר מחלוקת, וטען כי פעיליו "הם אנשים שמגינים על אדמתם". הוא הוסיף כי "מדובר בתנועה שהתמודדה בבחירות וניצחה, ויש להתייחס למי שהפיל אותם מהשלטון כאל אויב הדמוקרטיה. לא יהיה שלום בפלסטין ובמזרח התיכון מבלי שחמאס יהיה שותף בו".

לדברי ארדואן, "לא נתנו לחמאס את ההזדמנות בכלל. הציבו בפניו מכשולים – עצרו את חברי הפרלמנט שלו ואת השרים שלו. איזו מין דמוקרטיה זו? – זה ההפך מדמוקרטיה". הוא גילה עוד כי אמר גם לשליח הקוורטט טוני בלייר שחמאס הוא "צד בסכסוך" וכי "כל שולחן משא ומתן שחמאס אינו יושב בו – לא ייצא ממנו שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully