וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד המסתננים: מדרום ת"א למגדלי אקירוב

13.1.2011 / 0:35

הפגנה נגד מבקשי מקלט תתקיים מול ביתו של שר הביטחון, כך החליטו נציגי השכונות הדרומיות בת"א שהתכנסו הערב. "אין מדובר במאבק גזעני, אלא בסוגייה של ביטחון אישי ותעסוקתי"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

המחאה נגד הזרים והמסתננים ממשיכה: אתמול (רביעי) נערך בשכונת התקווה שבדרום תל אביב כנס בניצוחו של שלמה מצלאווי, חבר מועצת עיירית תל אביב מטעם סיעת הליכוד ונציג השכונות הדרומיות במועצה. בכנס נכחו תושבים מהשכונות, כמו גם נציגים באשדוד, כפר שלם ופרדס כ"ץ, אשר סובלים לדבריהם מנוכחותם של המסתננים בשכונות.

במהלך הכנס, נשמעו קריאות חד משמעיות כי אין מדובר במאבק גזעני אלא בסוגייה הקשורה לביטחון אישי ולתעסוקה. לטענת התושבים, מאז שנת 2006 ,השנה בה החלו ההסתננויות לישראל, נרשמה ירידה חדה בביטחון האישי ובמספר מקומות העבודה באזורים אלה.

"היום הרחבנו את מעגל המחאה. בעוד שבועיים נגיע כולם למול ביתו של שר הביטחון, אהוד ברק, בתור שלב ראשון במחאה המתגללת. אחר כך לא נהסס להמשיך גם לשרים אחרים וגם לביתו של ראש הממשלה", הכריז מצלוואי.

"מה שקורה בישראל לא מקובל בשום מדינה מערבית בעולם. לארצות הברית, בריטניה, צרפת או לגרמניה נכנסים בממוצע פחות מ-5,000 מסתננים בשנה, וגם זה מספר שיורד בהדרגה ככל שעוברות השנים", אמר שמעון הלוי, משפטן החוקר את ההיבטים המשפטיים בבעיית המסתננים שהשתתף בכנס. "גם אם מחר ייכנסו לישראל 20 מיליון מסתננים דרך הגבול, אין שום רשות שתדע להתמודד עמם. נשארה רק הזעקה שלכם - זעקת התושבים שתוכל ליצור שינוי חברתי", אמר.

הלוי מטיל את מלוא כובד האחריות לבעיה על המערכת המשפטית, שלטענתו אינה אינה דואגת לקיומו של חוק המסתננים שנקבע כבר בשנת 1951 ומגדיר בבירור מי רשאי לעבור את הגבול.

אחת מתושבות דרום תל אביב, ביקרה בחריפות את פעילותו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בטיפול בסוגייה. "אין לנו ראש עיר, רק המזכירה שלו עונה לנו, ומי מינה אותה לומר לי לעבוד דירה? למה ראש עיריית שדרות נלחם למען התושבים שלו וראש עיריית תל אביב לא? אני רק רוצה שיהיו לי אותם תנאים שהזרים מקבלים", אמרה.

(עדכון ראשון: 21:35, 12.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully