וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוניסיה: שר הפנים והמפכ"ל פוטרו בשל המהומות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.1.2011 / 18:34

הנשיא בן עלי הודיע גם על שחרור כל העצורים מהפגנות המחאה על האבטלה, ועל הקמת ועדת חקירה. ארגוני זכויות אדם: לפחות 50 נהרגו במהומות. כוחות צבא הוצבו בבירה, והוטל בה עוצר

המהומות האלימות בטוניסיה, שפרצו לראשונה לפני כחודש במחאה על אחוזי האבטלה הגבוהים במדינה, הביאו היום (רביעי) לטלטלה משמעותית במדינה: הנשיא זיין אל-עבאדין בן עלי פיטר את שר הפנים, רפיק אל-חאג' קאסם, ואת מפקד המשטרה.

שר הפנים הוא השר החמישי בממשלת טוניסיה שמודח מתפקידו על רקע העימותים האלימים שגבו עד כה עשרות הרוגים מאש המשטרה - 23 לפי המניין הרשמי של השלטונות, 50 ואף יותר לטענת ארגוני זכויות אדם. היום דווח על מפגין נוסף שנהרג מאש המשטרה - צעיר בן 23 בעיר תאלה, המוקד העיקרי של המהומות בשבוע האחרון.

אוטובוס שמפגינים שרפו בעיר אטדאמן בטוניסיה. רויטרס
אוטובוס ששרפו מפגינים בעיר אטדאמן/רויטרס

הנשיא הורה גם על שחרורם של כל המפגינים שנעצרו במהומות, כמו גם על הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את הטענות לשחיתות של גורמים במערכת השלטון. במקום שר הפנים המפוטר, מינה בן עלי שר חדש. בנוסף הורה על ישיבת פרלמנט דחופה מחר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שגרירות טוניסיה בשוויץ הוצתה

"זו הפעם הראשונה שהנשיא מגיב לאירועים", אמר עיתונאי טוניסאי לאתר האינטרנט של רשת "אל-ג'זירה". "למרות זאת, המשבר ייפתר רק באמצעות דיאלוג עם גורמי האופוזיציה במדינה ובאמצעות פתיחת דף חדש ביחסים עימה".

במקביל, הוטל עוצר ברחובות הבירה טוניס. מוקדם יותר דווח כי צבא טוניסיה פרש כוחות בעיר, לשם גלשו הלילה לראשונה המהומות האלימות. עדי ראייה דיווחו על חיילים חמושים המסתובבים ברחובות ומנסים לשמור על השקט אלא שבשעות הצהריים פרצו מספר עימותים בין כוחות הביטחון למפגינים, שהחריפו בשבוע האחרון את מחאתם נגד האבטלה הגואה ועלות המחייה במדינה. בשעות הלילה פוזרה בעזרת ירי משטרתי באוויר הפגנה של צעירים שהחלו להתפרע.

בתוך כך, משטרת שוויץ הודיעה כי שגרירות טוניסיה בבירה ברן הוצתה לפנות בוקר על ידי כמה אלמונים, ונגרם לה נזק קל בלבד. טרם אותרו עדי ראייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully