וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ט"ו בשבט הגיע - בכרמל יחכו עם הנטיעות לאביב

עידן אבני

12.1.2011 / 12:37

לקראת חג האילנות בשבוע הבא, נערכים במשתלת קק"ל בצומת גולני עם חצי מיליון שתילים לנטיעה. בקק"ל אומרים כי הנטיעות בכרמל יצטרכו לחכות לאביב

ט"ו בשבט אמנם חל בשבוע הבא, אבל במשתלה של קק"ל בצומת גולני כבר מוכנים כחצי מיליון עצים לנטיעה. למי שקיווה כי השתילים יופנו לשיקום הכרמל המפויח צפויה אכזבה: הנטיעות בכרמל יחלו רק באביב.

עצים שרופים ליד בית אורן. /Dan Balilty, AP
"מחכים לראות מה מתחדש"/AP, /Dan Balilty

הירוי אמרה, מנהל משתלת קק"ל בצומת גולני ואגרונום במקצועו מתכונן כל השנה ליום החג של העצים. לדבריו, "אנחנו מקבלים חצי מיליון עצים במשתלה ומחלקים אותם לרשויות וגני ילדים. אנחנו מדריכים אותם כדי להתאים את השתילה למקום בו יישתלו העצים, ובודקים את השטח לפני, כדי לדעת שיש התאמה. השנה אנחנו משתדלים להוציא יותר עצי חורש, כמו אלות וחרובים, ופחות אורנים, כדי לייצר יער ממגוון מינים".

לגבי הכרמל, נצטרך לחכות עוד קצת כדי לשקם את היערות השחומים. "השנה עוד לא נוטעים בכרמל כי אנחנו מחכים לאביב לראות מה מתחדש ומה לא, ואיפה לטעת. כעת מוקדם מדי. עד שנוציא עצים לשיקום היער בכרמל ייקח זמן".

בשבוע הבא יחול ראש השנה לאילנות ומיליוני עצים יישתלו ברחבי הארץ. בקק"ל פתחו את המשתלות ברחבי הארץ לציבור שמוזמן לראות כיצד מגדלים את העצים שנשתלים, וגם לקבל הסברים איך מייערת הקרן הקיימת את השטחים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully