וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

12.1.2011 / 12:15

טיפול בבעיות עור גורם לקרחת? הפקינז הקטנטן נושך אתכם בגרביים? לגור השיי צו בעיות עיניים? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, עונה לכם

כלב רידג'בק רודזי זקן. ShutterStock
טיפול בבעיות עור עשוי להיות שונה ומגוון. רידג'בק רודזי זקן/ShutterStock

לכלבה המבוגרת שלי החלו להופיע שלפוחיות עור. אני מורחת לה פולידין ומקלחת אותה בסבוני של ד"ר פישר. נכון שהעלמת תופעה גורמת לקרחת? יש לתופעה חיסון או טיפול?

בעיות עור שונות עלולות לגרום לתופעות כמו התקרחות, הופעתם של פצעים וכו'. חשוב ראשית לאבחן כראוי מה מקור הבעיה – האם מדובר באלרגיה כלשהי, טפילי עור, נגיעות חיידקית, בעיה הורמונלית ועוד.

גישה בסיסית לבעיות עור היא נטילת דגימות שונות ביניהן בדיקת מגרד עור לאיתור טפילים, תרבית חיידקים ופטריות, בדיקת שיער ומשטחי מגע. לעיתים דרושה בדיקת דם. שימי לב כי בעיית עור היא, לעתים, ביטוי לבעיה אחרת גופנית, במיוחד כשמדובר בכלבה מבוגרת. לדוגמא, גידול או בעית כבד עלולים לבוא לידי ביטוי גם בבעיות עור.

יש חיסון כשמדובר בנגיעות בחיידק מסוים נפוץ בשם סטפילוקוקוס אאוראוס. החיסון ניתן במקרים מאד מסוימים.
טיפול בבעיות עור עשוי להיות שונה ומגוון, החל משינויי מזון כמו למשל DRM רפואי ועבור דרך שטיפות עם שמפו רפואי (לא של בני אדם אלא מיוחד לכלבים) ותרופות שונות בהתאם לבעיה ולאבחנה. קיימים גם תוספי מזון שעוזרים לדוגמא דרמה קואט או שמרי בירה.

פקינז שחור. ShutterStock
הפקינז שלי נושך לי את הגרביים וקצוות המכנסיים. פקינז שחור/ShutterStock

גור הפקינז שלי נושך לי את גרביים וקצוות המכנסיים. כמו כן, לפני כשבועיים בערך התחילה נשירה חזקה. זה עונתי? ואם כן, למה זה קורה (כשקנינו אותו נאמר לנו שהוא לא מישיר שיער)

גור בן ארבעה חודשים מתחיל להחליף את הפרווה שלו לפרווה של כלב בוגר יותר ובהחלט יתכן כי תהיה נשירה. אני מציע לתת מזון איכותי כמו פרו פלאן גורים לגזע קטן-הרמה הגבוהה של החלבון בהחלט תמנע את הנשירה ותפחית מאד את התופעה.
לגבי נשיכה –מדובר במשחק ואפשר פשוט לעצור אותו כשהוא עושה זאת ולזרוק לו משחק לעיסה או נשיכה מעניין יותר. לא למשוך את הגרב או המכנס מאחר וזה רק מגרה אותו יותר להמשיך במשחק.
אפשר בהחלט כבר בגיל הזה להיפגש עם מאלף לפגישת היכרות ראשונה ולקבל הדרכה מסודרת על חינוך הגור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אילוסטרציה. ShutterStock
התספורת והטיפוח של כלבים עם שיער ארוך חשובה מאוד. שי צו חתיך/ShutterStock

יש לנו כלב שי צו בן 3 חודשים ויש לו הפרשות באזור העיניים וריח לא טוב. מה עושים וממה זה נובע? מתי אפשר לקלח?

שי צו הוא גזע עם שיער ארוך ותמיד יהיו הפרשות דביקות שיצטברו לו ליד החלק הקרוב יותר לאף. יש לגלח את האיזור ולנקות מדי יום עם מגבון או פד גזה לח. התספורת והטיפוח של כלבים מגזע זה היא חשובה ויש להביאו אחת לשלושה חודשים לטיפול הכולל גילוח הפנים ומקומות שונים בגוף הדורשים זאת, לרוקן בלוטות ריח ועוד.

לגבי רחצה אפשר בגיל ארבעה חודשים ורצוי ליבש היטב לאחר מכן, לא להגזים עם רחצות לעיתים תכופות מאחר והן עלולות לגרום לפצעים ודלקות עור חוזרות. חשוב להכיר ספר/ית המכירים היטב את הגזע והדרישות שלו לטיפול נכון.

אני למשל לא ממליץ על גילוח כל הגוף אלא על טיפול מניעתי ודילול השיער. רצוי לבחור מזון איכותי המתאים לכלבים רגישים כמו למשל פרו פלאן גורים כבש ואורז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully