וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בלבנון: חיזבאללה מאיים להפיל את ממשלת חרירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.1.2011 / 11:40

לקראת פרסום מסקנות ועדת החקירה הבינלאומית לרצח ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי, איימו שרי חיזבאללה להתפטר מתפקידם, אם הממשלה לא תפעל לסיכול הגשת כתב אישום נגד הארגון

שרי חיזבאללה ובני בריתו צפויים להתפטר בשעות הקרובות (רביעי) מממשלת האחדות בלבנון, אם דרישותיהם לסכל את הגשת כתבי האישום נגד הארגון בגין מעורבות בחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, לא ייענו. "אם הקבינט לא יתכנס במטרה לדון במציאת פתרון למשבר, משמעות הדבר היא שאין ממשלה ו-11 שרים יגישו את התפטרותם היום אחר הצהריים", אמר מוחמד חליפה, שר הבריאות ואיש תנועת "אמל".

בחודשים האחרונים שורר בלבנון משבר חריף בעקבות כוונת בית הדין הבינלאומי להאשים את חיזבאללה במעורבות בחיסול חרירי. חיזבאללה הבהיר כי לא יקבל את מסקנות בית הדין ואף רמז שיבצע הפיכה שלטונית אם ראש הממשלה סעד חרירי לא יסכל את הגשת כתבי האישום נגד הארגון. בימים האחרונים דווח כי היוזמה הסורית-סעודית למציאת פתרון למשבר נכשלה אף היא. חרירי עצמו צפוי להיפגש היום עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ולדון עמו במציאת פתרון למשבר.

בימים האחרונים פנתה משלחת בראשות חיזבאללה לנשיא לבנון מישל סלימאן בבקשה לכנס בדחיפות את הקבינט כדי לדון במציאת פתרון למשבר אלא שטרם נקבע מועד לישיבה. היום צפויים שרי חיזבאללה ובני בריתו להתכנס ולדון בנושא. שר הבריאות חליפה איים כי לא רק חיזבאללה ובני בריתו יתפטרו מהממשלה, ורמז כי שרים נוספים עשויים לעזוב. "יש משבר בלבנון והממשלה לא מתכנסת כדי לדון בו", אמר בכעס. משמעות הדבר היא שממשלתו של חרירי תיפול מיידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully