וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד העובדים הסוציאליים עשוי לשבות בסוף החודש

12.1.2011 / 11:30

לאחר מאבק בן שנה של העובדים הסוציאליים, הודיע איגוד העובדים על סכסוך עבודה והנחה את אגפי הרווחה במרכז להערך לשביתה. "אנחנו מחכים שבועיים ושובתים ללא עיצומים או אזהרות"

איגוד העובדים הסוציאליים הכריז בצהריים (רביעי) כי אין נכונות במשרד האוצר לשינוי מהותי בשכרם וכי יפנה להסתדרות בבקשה להכריז על שביתת עבודה. לטענת האיגוד, בפגישת משא ומתן שהתקיימה אתמול בין משרד האוצר ונציגי המעסיקים לא חל שינוי בעמדות האוצר באשר לשיפור מהותי בשכר העובדים הסוציאליים והמשא ומתן בין הצדדים נקלע למבוי סתום.

לוואלה! חדשות נודע כי חלק ממנהלי אגפי הרווחה באזור המרכז קיבלו בתחילת החודש הנחיה מאיגוד העובדים הסוציאליים להיערך לקראת השבתה אפשרית של אגפי הרווחה בעיריות בסוף החודש. בתוך כך, שני מנהלי אגפים בערים גדולות ומרכזיות קיבלו הנחיות לבדוק פונקציונלית איך תשפיע השביתה על הפעילות בעירם.

המו"מ בין איגוד העובדים הסוציאליים למשרד האוצר בנוגע לרפורמת השכר המקיפה של העובדים, נמשך זה למעלה משנה. היום הודיע היו"ר איציק פרי כי המו"מ הגיע למבוי סתום והכריז על סכסוך עבודה אשר בתומו, תוך 14 יום, ניתן יהיה לצאת לשביתה. עם זאת, יצוין כי את ההנחיה להיערכות להשבתת העובדים הסוציאליים העביר פרי כבר לפני שבוע. לפי פרי, "אנחנו מחכים בשבועיים אלו ולאחריהם יוצאים בשביתה מלאה מהיום הראשון - ללא עיצומים ושביתות אזהרה".

דורשים שינוי יסודי

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים איציק פרי הסביר את עיקרי מאבק העובדים: "אנחנו דורשים שינוי יסודי במבנה השכר של העובדים. הסכם השכר נחתם בשנת 1973 ומאז כל מבנה השרותים בישראל השתנה באופן מהותי. השכר שניתן היום לא תואם את המציאות בשטח". לדברי פרי, דרישות האיגוד נוגעות ללוח התפקוד שמופיע בטבלת השכר, אשר כולל תפקידים שהיו קיימים בשנות ה-70, אולם מאז נוספו לאיגוד מאות בעלי תפקידים ונושאים נוספים שאינם מופיעים בהסכם.

לטענת פרי, הממונה על השכר אילן לוין מציע עלייה בשכר העובדים בסדר גודל של 8%. פרי אינו מוכן לחשוף את דרישתו שלו, אך מציין כי מדובר בסכום גבוה בהרבה.

פרי אומר, כי הוא אינו מוכן שעובד סוציאלי אחד בישראל יקבל השלמה לשכר מינימום. לדבריו, 5,000 עובדים סוציאליים לא מועסקים בהסכם קיבוצי כי אם על ידי קרנות וגורמים פרטיים אחרים והם נמצאים במצב הגרוע ביותר. "שם נמצאים העובדים הזקוקים להשלמה לשכר מינימום", אמר.

יו"ר איגוד העובדים מספר כי באותן קרנות, מתוך 5,000 עובדים, 80% מרוויחים שכר מינימום. במשרדי הממשלה 20% מהעובדים מועסקים בשכר מינימום וברשויות המקומיות כ-35% מהעובדים. באיגוד העובדים הסוציאליים רשומים 10 אלף עובדים שייצאו לשביתה אם תינתן ההוראה על כך, וכן להערכתו של פרי, 5,000 העובדים הנוספים יתווספו לשביתה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "מו"מ עם העובדים הסוציאליים מתנהל מזה מספר חודשים ובמסגרתו הוצעה להם תוספת שכר נדיבה בשיעור גבוה משמעותית מעבר למה שניתן לכלל המגזר הציבורי. למרות זאת החליטו אלה להגביר את עוצמת הסכסוך ע"י הכרזת סכסוך עבודה והודיעו אתמול כי מבחינתם הגיעו למבוי סתום במו"מ. המו"מ בין בצדדים ימשיך להתקיים בכדי להגיע להסכם קיבוצי משותף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully