וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהפצת הסרטון נגד שי ניצן הודה: "אני מתבייש"

12.1.2011 / 13:51

בית משפט השלום בפ"ת האריך ב-6 ימים את מעצרו של אורי ברעם, החשוד בהפצת הסרטון הקורא לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה. "אני רוצה לבקש סליחה משי ניצן"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בצהריים (רביעי) בשישה ימים את מעצרו של אורי ברעם, החשוד בהפצת הסרטון בו קרא לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. ברעם הגיע לדיון בביהמ"ש ופרץ בבכי: "אני מביע חרטה מלאה. אני מתבייש במה שעשיתי, אני רוצה לבקש סליחה משי ניצן, לא התכוונתי שזה מה שיקרה. זאת היתה טעות ובסך הכל רציתי לעורר מודעות בציבור נגד ההסתה. אני מתבייש. הבנתי שבאלימות לא נלחמים באלימות". ברעם הוסיף: אני לוקח אחריות מלאה על מעשי. אני מבקש סליחה גם משי ניצן וגם מאהוד ברק". הוא חשוד בהסתה לרצח שי ניצן והסתה לפגיעה בשר הביטחון, אהוד ברק. התביעה דרשה מביהמ"ש להאריך את מעצרו בעשרה ימים.

ברעם טוען שפעל לבדו. הוא סיפר בחקירתו כי הוא עובד כרכז במפלגת האיחוד הלאומי וכי הוא נמצא בקשר עם חברי כנסת, אך גורם באיחוד הלאומי הכחיש שעבד עבור המפלגה. "החשוד הבין לאיזה בור הוא נכנס והבין שאנחנו נפתח בחקירה ולכן הוריד את סרטון הראשון כעבור מספר שעות", אמרו התובעים. "האיש עשה פעולות כדי לטשטש ולהסתיר את צעדיו. הוא בעל מסוכנות גבוהה והיו כבר אירועי עבר שהחלו בהסתה כזו".

עוד לפני הדיון אמרה אשתו: "הוא בעל נשמה טהורה ואין לו שום קשר להפצת הסרטון. הוא אבא טוב ובעל טוב ונכון שהוא פעיל ימין, אבל הוא לא קשור לאירוע הזה והוא לא יודע מי הפיץ אותו".

ברעם, נשוי ואב לילד, בשנות ה-30 לחייו, הוא ראש ארגון "ניצחנו וננצח" ואף עומד בראש ארגוני ימין נוספים. אתמול פשטו חוקרי היאחב"ל של המשטרה על ביתו ברעננה. בפשיטה המשטרתית הוחרם מחשבו האישי ומכשיר הטלפון הסלולרי שלו. מקורביו אמרו שלאחרונה הביע תסכול מכך שהפרקליטות סוגרת לטענתו תיקים של הסתה והמרדה נגד אנשי שמאל.

ברעם מגדיר עצמו כ"שמאלני שהתפכח". הוא סיפר כי בעברו היה איש שמאל עד שהבין את "דרך האמת" ואף כינה את אנשי השמאל כאנטישמים. "התפקיד שלי הוא שאנשים יראו אותי ויבינו שהשמאל מנסה להוביל אותנו לאבדון. אני הייתי שם ויודע טוב מאוד שאין שם כלום", אמר בהפגנה שנערכה לאחרונה בבת ים נגד מגורי ערבים בעיר. פעילי ימין אף התגאו בכך שאיש שמאל כמוהו "ערק" לשורותיהם.

"להשמיד את המבקש להשמידך"

לברעם בלוג אינטרנטי העוסק בענייני אקטואליה וחברה. באחת מרשימותיו, מעיד על עצמו ברעם: "אני יהודי גאה. אני אוהב את עמי ואת מורשתי. זוהי בריאות נפשית לאהוב את העם שלי ואת המורשת הנפלאה שלי. אין לי כיפה ואני לא שומר שבת, ולא חייבים מיד לקיים את כל המצוות, בשביל להיות בתהליך עמוק של חזרה בתשובה. חזרה ושיבה אל עצמנו".

עוד כותב ברעם כי "המאבק הלאומי הוא אישי. הוא אישי כי אני רואה כיצד בני עמי נמצאים בתהליך של התאבדות רוחנית. אני רואה כיצד בני עמי נותנים רוח גבית למי שרוצה להשמיד את עמנו. אותם יהודים שנלחמים נגד בני עמם נותנים את הנשק הכי חזק לאחמדינג'ד ולרשעים המוסלמים".

ברעם קורא לעם היהודי להתעשת וכותב: "די להתבייש בזה שאנו יהודים. אין מוסרי יותר מלבקש את השמדתו של מי שמבקש להשמיד אותך. די לצביעות ולהתחסדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully