וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין פלסטיני: ישראל מתעלמת מהתחזקות חמאס בגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.1.2011 / 10:57

קצין בכיר בכוחות הביטחון הפלסטינים מתריע כי חמאס משקם את כוחו בגדה המערבית, כשברקע ישראל אינה עושה דבר בנידון."חמאס יכול לבצע הפיכה בגדה"

קצין בכיר בכוחות הביטחון הפלסטינים טוען כי ישראל מתעלמת מכך שחמאס משקם את כוחו בגדה המערבית. בשיחה עם העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" אמר הבוקר (רביעי) הקצין כי בחודשים האחרונים פועל חמאס במרץ על מנת לשקם את כוחו אולם ישראל מעלימה עין מכך. "חמאס מקבל כסף רב מאירן שמוברח לתוך הגדה ומסייע לה להתחזק ולבנות את כוחו", הוסיף.

הבכיר העריך עוד כי חמאס מסוגל לבצע הפיכה גם בגדה אך הביע ספק בדבר יכולתו לשלוט עליה: "חמאס אולי מסוגל לבצע הפיכה בגדה המערבית אם ישראל תיסוג מחלק מהשטחים אולם לאור הנוכחות הישראלית המאסיבית בגדה ובאזורים אסטרטגים – ספק גדול אם חמאס יצליח לשלוט בגדה באופן מלא כפי שהוא שולט ברצועה".

הקצין הבכיר הביע תמיהה מדוע ישראל אינה עושה דבר לנוכח התעצמותו של חמאס בגדה: "ישראל לא עושה דבר. היא מתייחסת לזה כאילו זה מקובל עליה. בארבע השנים האחרונות הצליחה ישראל להכות בחמאס, למנוע מפעיליו לפעול, לעצור מאות פעילים ועשרות מפקדים ולחסל פעילים. אלא שבתקופה האחרונה מנסה ישראל להטיל על הרשות הפלסטינית ועל מנגנוני הביטחון שלה את האחריות להתחזקותו של חמאס בגדה".

אתמול דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" כי חמאס מתקשה לשכנע את הפלגים החמושים ברצועת עזה להפסיק לירות רקטות לעבר ישראל ולשמור על הפסקת האש עימה. "הפלגים אמרו לנציגי חמאס שנפגשו עמם שאין דבר כזה הקרוי 'רגיעה', ושאי אפשר להמשיך לשתוק לנוכח ההסלמה הישראלית", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully