וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צעיר, השתחררת מצה"ל? שלם 50 אלף ש"ח

יהושע בריינר

12.1.2011 / 10:34

אחרי 6 שנות שירות מסור בחטיבת כפיר, הודחו שני קצינים מקורס מ"פים וביקשו לפרוש מהצבא. העונש: דרישה להחזיר לצה"ל 50 אלף שקל, כפיצוי על הלימודים האקדמאים והרכב

50 אלף שקלים, זה הסכום שצה"ל דורש משני קצינים מצטיינים ששירתו במשך כל השנים האחרונות כמפקדים בחטיבת כפיר וביקשו לאחרונה לקצר את שירותם. השניים, סגנים בדרגותיהם, הופתעו לגלות כי צה"ל דורש מהם עשרות אלפי שקלים בתמורה לשחרורם מצה"ל בטענה כי זהו עלות גובה הקנס על השחרור. בעקבות הדרישה הבלתי הגיונית הגישו השניים קבילה לנציב קבילות החיילים.

השניים, אשר אחד מהם שירת כסגן מפקד פלוגה בגדוד חרוב, נשלחו על ידי חטיבת כפיר ללימודים אקדמאיים במכללה לפיקוד טקטי בגלילות על מנת שיחזרו לשירות כמפקדי פלוגות. מדובר בלימודים בני שנתיים אשר בסופם מקבלים החניכים תואר ראשון מטעם אוניברסיטת בר אילן ולאחר מכן חוזרים לשירות ממושך כמפקדים בצה"ל. אלא שסמסטר אחד לפני תום התואר הוחלט במכללה כי שבעה מחניכי מחניכי הקורס לא יזכו לסיים את התואר מסיבות חברתיות ולא משמעתיות. על אף שערערו על ההחלטה בפני מפקדיהם, הוחלט להדיחם מהלימודים, זאת על אף שהיו קרובים כפסע מתואר אקדמאי.

לאחר שחרורם מהמכללה ביקשו שניים מהם להשתחרר מהשירות, לאחר שהוצעו להם תפקידים זוטרים מאלה ששירתו בהם בעברם. אלא שאז הופתעו לגלות כי צה"ל דורש מהם תשלום של 50 אלף שקלים על קיצור שירותם הצבאי, מרביתו על לימודיהם וכעשרת אלפים שקלים על רכב. השניים, שמאז גיוסם ב-2005 קיבלו משכורות צבאיות, היו מופתעים מאוד מהסכום.

"במשך כל שירותי הייתי לוחם ומפקד ביהודה ושומרון", אומר לוואלה! חדשות אחד משני הקצינים, "הייתי מצפה שיתייחסו אליי אחרת. בפועל נתקלתי בתאוות בצע של הצבא, וזה אחרי תהליך הדחה שהיה משפיל, ללא כל סיבה נראית לעין. את ההודעה הסופית קיבלנו בטלפון. במקום שיתנו לנו לפחות לסיים את התואר דורשים מאיתנו לשלם סכומים שאפילו באזרחות לא משלמים על לימודים אקדמאיים. ציפינו שיהיה קנס של אלפי שקלים, אך לא האמנו שדורשים מאיתנו סכום אדיר 50 אלף שקל על כך ששירתנו למען המדינה. שירתנו שש שנים בצבא, מאיפה נשלם את הסכום הזה?"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בבחינת מחלקת הסגל ונציב קבילות החיילים. עם השלמת הבירור יעודכנו הקובלים".


לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully