וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשם לא עזר: מחירי המים צפויים להתייקר

פנחס וולף

12.1.2011 / 0:01

בניסיון להתמודד עם שבע שנות בצורת, גיבשה רשות המים תכנית להעלאה נוספת במחירי המים. ע"פ התכנית, ניאלץ לשלם מחיר כפול על חריגה ממכסת המים, ולא תותר השקיית גינות בעזרת ממטרות

רשות המים גיבשה תכנית להעלאת מחירי המים, זאת בניסיון להתמודד עם הבצורת שנמשכת מזה שבע שנים. כך דווח אמש (שלישי) בערוץ 10.

במסגרת התוכנית, יוטל שוב מס הבצורת. אם עד כה מחירו של קוב מים בשימוש בסיסי לכל דייר בבית היה שמונה שקלים, והתוספת לכל קוב נוסף מעל מכסת המים עלתה 12 שקלים, עתה תתווסף גם מדרגת מחירים שלישית. על פי התוכנית, מי שישתמש בכמות גדולה יותר, ייאלץ לשלם 20 שקלים לקוב על הצריכה החריגה, כפליים לעומת המחיר הנוכחי.

בנוסף, תאסור רשות המים על הפעלה של ממטרות בכל שעה ביום לאורך כל הקיץ, והשקיית צמחים או עצים תיעשה בעזרת טפטפות בלבד. בנוסף, תיאסר לחלוטין השקיית דשאים טבעיים מכל הסוגים בעונת הקיץ.

חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) שהובילה את המאבק נגד עליית מחירי המים בשנה שעברה, קראה הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו לאמץ את חוק הפיקוח על המים לפיו מחירי המים יהיו בפיקוח של הכנסת. לדבריה, "לא ייתכן שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יעלה את מחיר המים ללא אישור הכנסת. כוונת רשות המים להוסיף מס בצורת על העלאת מחירי המים שהיתה היא שערורייה, ואני קוראת לראש הממשלה להפסיק את הספסור במים". רגב דרשה גם לקיים דיון דחוף בנושא בוועדת הכספים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס אף הוא לנושא ואמר, כי "אם האוצר ורשות המים ינסו לעקוף את הכנסת ויפעלו בערמומיות, הכנסת תאמר את דברה ונשיב את הפיקוח על מחירי המים לכנסת".

(עדכון ראשון: 21:14, 11.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully