וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן קבע: יופסק הסחר בקופים למחקרי קוסמטיקה

אריאל נוי

11.1.2011 / 18:05

השר להגנת הסביבה הודיע כי ייבוא וייצוא של קופים יתאפשר מעתה למטרות מחקר רפואי בלבד. תנו לחיות לחיות: "החלטה אמיצה ותקדימית"

אוהבי בעלי החיים קיבלו היום (שלישי) חיזוק חיובי מצדו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן: השר הודיע כי יופסק הסחר בקופים למטרות מחקר קוסמטי, ויהיה ניתן לייבא קופים לצרכי מחקר רפואי בלבד. כמו כן, ייצוא קופים יתאפשר רק בקופים דור שני שגדלו בחוות רבייה ורק לאחר שיוכח כי ישמשו לצורכי מחקר רפואי ולא למחקרים לצרכי קוסמטיקה.

החלטתו של ארדן התקבלה לאחר עשרות שנים בהן מיובאים לישראל מדי שנה מאות קופים ממדינות אפריקה, וצאצאיהם נסחרים ללא בקרה על מטרות הסחר. על פי ההנחייה החדשה, תפנה רשות הטבע והגנים לגופים שעלולים להיות מושפעים מהחלטה זו ותאפשר להם להשמיע את טיעוניהם. בחצי השנה הקרובה, יינתנו היתרי ייבוא מצומצמים, ככל שאלו נדרשים להשלמת היערכות החווה - לחוות רבייה.

לדברי ארדן, "מחקר רפואי הוא הסיבה היחידה המצדיקה ניסויים בבעלי חיים. ביצוע מחקר בבעלי חיים לצורכי רפואה זה בהחלט דבר הכרחי, אך אין כל סיבה שישראל תשמש תחנת מעבר לסחר בקופים. שיקולים מסחריים וכלכליים לא יכולים להכתיב את המדיניות הנדרשת להגנה על חיות הבר והקופים בפרט".

מנכ"ל "תנו לחיות לחיות", יעל ארקין, מסרה בתגובה, כי "אנו מברכים את השר ארדן על החלטתו האמיצה והתקדימית אשר מהווה צעד חשוב במאבק למען בעלי חיים בישראל. כארגון שפועל למען בעלי חיים אנו תקווה כי יגיע היום שבו לא תהיה כל פגיעה בבעלי חיים באשר הם, ואין ספק שהחלטתו של השר ארדן מבוססת על תפיסת עולם ערכית ומוסרית הראויה לשבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully