וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתמול כונה "סייען טרור", היום קיבל פרס מהכנסת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.1.2011 / 19:50

הארגון שבראשו עומד פרופ' צבי בנטואיץ', "רופאים לזכויות אדם", כונה אתמול ע"י שר החוץ כ"סייען טרור". היום קיבל בנטואיץ' פרס מסגן השר ליצמן, שתמך בחקירת ארגוני זכויות האדם

בצל דבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן לפיהם ארגוני זכויות האדם מסייעים לטרור ועל רקע החלטת הכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מימון ארגוני זכויות אדם, דוגמת "רופאים לזכויות אדם", קיבל היום (שלישי) יו"ר "רופאים לזכויות אדם" פרופ' צבי בנטואיץ', אות מפעל חיים בטקס שנערך בכנסת בהשתתפות יו"ר הכנסת רובי ריבלין. את הפרס העניק לו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שרק לפני ימים ספורים הצביע בעד הקמת ועדת חקירה.

לגבי ההאשמות שהטיח שר החוץ בארגון שהוא עומד בראשו, אמר בנטואיץ' כי מדובר בדוגמא מובהקת של הכפשה וזריקת בוץ ורפש ללא כל בסיס, "כל פעולותינו נוגעות בזכות הבסיסית לבריאות, גם למי שאנחנו לא אוהבים – אם זה טרור אז אני לא יודע מה זה טרור", אמר. "הנאום של ליברמן הוא בבחינת יום עצוב לארגוני זכויות האדם, זה מקארתיזם ואני מקווה שנצלח את הגל העכור הזה", הוסיף.

"אנחנו גאים ומברכים את פרופ' בנטואיץ' על הפרס הזה, אלא שהפרס גם מבטא את הצביעות הקיימת היום בשלטון ובכנסת בישראל", אמרה לוואלה! חדשות מנהלת המחלקה הציבורית בעמותה, הדס זיו. "מחד גיסא, הם רוצים לחבק את ההישגים שלנו ומאידך גיסא, להכפיש ולהלבין את פנינו כסייעני טרור ועוכרי ישראל. כנראה שהתמונה יותר מורכבת וכדאי להקשיב למה שיש לנו לומר. לפני ימים ספורים הצביע ליצמן בעד הקמת ועדת חקירה. אי אפשר להתנהג בפיצול אישיות כזה".

בנטואיץ', בוגר המחזור השני של בית הספר לרפואה בירושלים, מכהן כיום כפרופסור מן המניין במחלקה לווירולוגיה וגנטיקה התפתחותית, כמנהל המרכז למחלות טרופיות ואיידס באוניברסיטת בן-גוריון וכיו"ר ארגון "רופאים לזכויות אדם". במשך 15 שנים כיהן כמנהל מחלקה פנימית בבית החולים "קפלן" ברחובות, שם גם הקים וניהל את מרכז האיידס. הוא בעל שם עולמי בתחום הטיפול והמחקר באיידס.

בשנת 2003 החל פרופ' בנטואיץ' להתנדב בעמותת "רופאים לזכויות אדם". ב-2004 הצטרף להנהלת העמותה, והתמנה לתפקיד יו"ר העמותה במרץ 2010. אות מפעל החיים ניתן לו בטקס בכנסת על "על תרומה משמעותית כרופא וחוקר למערכת הבריאות בישראל, למחקר הרפואי בתחומי הסרטן והאיידס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully