וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מילר: "לפטר מנהלי מוסדות שלא מקבלים ספרדים"

מוטי לוי

11.1.2011 / 15:47

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת אמר כי "מוסדות החינוך אינם קיוסק פרטי, הם ממומנים ע"י משלמי המסים". הוא נתן לרשויות המקומיות ארכה של חודש למציאת פתרון לתלמידות

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) קרא היום (שלישי) בסיכומו של הדיון על אפליית בנות ספרדיות בקבלה למוסדות לימוד חרדיים על יסודיים, להפעיל סנקציות נגד בתי הספר ומנהליהם במקרה של אפליה גלויה או סמויה. "מוסדות החינוך אינם קיוסק פרטי של אף אחד, הם ממומנים על ידי משלמי המיסים. אני קורא לרשויות המקומיות להפעיל סנקציות נגד מנהלים מפלים, עד כדי פיטורים".

ח"כ מילר נתן לרשויות המקומיות אורכה של חודש למציאת פיתרון לכל התלמידות החרדיות בגילאי תיכון שאינן משובצות עדיין במוסדות הלימוד המכונים "סמינרים". "אם תוך חודש לא יהיה פיתרון, אני בעצמי אפנה למבקר המדינה שייבחן את הנושא ואז תהיה פה חגיגה אחת גדולה", איים מילר על נציגי הרשויות המקומיות שנכחו בדיון. מילר דחה את ההצעה שעלתה בוועדה להקים ועדת משנה לדיון בנושא שכן לטעמו "זה יגרום לסחבת של חודשים בפיתרון העניין".

במהלך הדיון הוצגו על ידי נציגי עיריות בני ברק וירושלים נתונים, לפיהם מאז תחילת שנת הלימודים נותרו כ-40 בנות ללא מסגרת חינוכית. הנציגים האשימו את הורי הבנות על התעקשותם לשבץ את בנותיהן דווקא בסמינרים מסוימים הנמצאים, לטענתם, בתפוסה מלאה. האשמות אלה זכו לגינויים הן מיו"ר הוועדה והן מח"כ הרב חיים אמסלם ומעו"ד יואב ללום, מנכ"ל תנועת נוער כהלכה, שנכחו בדיון.

מנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני הכריז במהלך הדיון כי בכוונת משרדו להעביר תוך שלושה חודשים לרשויות המקומיות הנחיות חדשות בכל הנוגע לרישום תלמידים למוסדות חינוך. שושני הוסיף כי "מנהלי המוסדות אינם יכולים לקבוע את מי הם מקבלים ואת מי לא" וקבע כי האחריות הבלעדית בקבלת תלמידים נמצאת בידי הרשויות המקומיות. כמו כן, הבטיח שושני כי משרדו יעבור על כל התקנונים של בתי הספר החרדיים בכדי לבחון האם קיימים בהם קריטריונים מפלים. שושני פנה אף להורים והציע להם להגיש תלונה במשטרה בכל מקרה של אפליה גלויה, משום ש"מדובר עבירה פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully