וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: לא אתן לבן סימון להקים סיעת יחיד

11.1.2011 / 15:30

שר התמ"ת הדיע שיסרב לחתום על בקשתו של ח"כ דניאל בן סימון לפרוש מסיעת העבודה ולהקים סיעת יחיד. "המנדט שייך למפלגת העבודה ולא לי או לאף אחד אחר ולכן לא אחתום"

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, הודיע בצהרים (שלישי) כי יסרב לחתום על בקשתו של ח"כ דניאל בן סימון לפרוש מסיעת העבודה בכנסת ולהקים סיעת יחיד. כדי לממש את רצונו, זקוק בן סימון לחתימות של כל שאר 12 חברי הכנסת של העבודה. לדברי בן אליעזר, "אני מכבד את דניאל בן סימון ויש לי כלפיו הערכה רבה, אך לא שיניתי את דעתי: המנדט שייך למפלגת העבודה ולא לי או לאף אחד אחר ולכן לא אחתום, בן סימון מכיר את דעתי בנושא".

לדברי גורמים במפלגה, שר הביטחון אהוד ברק לא נתן את ברכתו למהלך והוסיף כי יהיה מוכן לחתום על מכתב הפרישה של בן סימון לאחר שיתר חברי הסיעה יחתמו. על פי התגובה הרשמית של מפלגת העבודה לנושא, "יו"ר המפלגה ושר הביטחון אהוד ברק לא נתן לח"כ בן סימון את הסכמתו ואת ברכת הדרך למהלך הפרישה שיזם בן סימון. היו"ר, ברק, מסכים להיות אחרון החותמים ולא לעצור את המהלך במידה שכל חברי הסיעה יחתמו. ההתבטאויות על התפוררותה של סיעת העבודה רחוקות מהמציאות, וטרם ברור כלל האם הוא יצליח להשיג את חתימות חברי הסיעה כפי שנדרש".

לאחרונה החריף המשבר בין הסיעה לחבר הכנסת כשזה הצביע נגד תקציב המדינה והודיע בפני חבריו לסיעה שאין בכוונתו להצביע יותר עם הקואליציה. לטענת בן סימון, יו"ר המפלגה ברק ויו"ר הסיעה השר שלום שמחון, הם אלו שהציעו לו לפרוש ולקבל מעמד של סיעה עצמאית בכנסת. הוא נענה להצעה והחל בהחתמת הח"כים של העבודה על מסמך הפרישה.

עם זאת, גורמים במפלגה אמרו לוואלה! חדשות כי בן סימון הוא זה שפנה לברק ולשמחון בבקשה לאפשר לו לפרוש ולהקים סיעת יחיד. לדבריהם, שמחון אכן נתן את ברכתו למהלך וחתם על מכתב הפרישה ואילו ברק לא נתן כאמור את ברכתו.

"מזה זמן רב פועל בן סימון ללא לאות לפרישת העבודה מהקואליציה", אמרו בלשכתו של חבר הכנסת שזו לו הכהונה הראשונה בתפקיד, "משלא הצליח, החליט לקבל את הצעתם של ברק ושמחון ולפרוש בהסכמה מסיעת העבודה". המהלך של בן סימון מצביע ככל הנראה על כוונתו להימנע מריצה ברשימת העבודה בכנסת הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully