וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת תושבי הדרום: האם "צבע אדום" בדרך החוצה?

יהושע בריינר

11.1.2011 / 15:26

פיקוד העורף עורך מחקר הבוחן את אפשרות החלפת מערכת התרעת "צבע אדום" במערכת של אזעקה עולה ויורדת. מצה"ל נמסר כי "הנושא נמצא בבחינה ובתהליכים ראשוניים וכרגע לא צפוי שינוי"

בשנים האחרונות הפך הביטוי "צבע אדום" למילה נרדפת לירי רקטות קסאם על שדרות, אולם ייתכן שהתושבים יצטרכו להיפרד מהקריאה המוכרת. בפיקוד העורף עורכים מחקר הבוחן את ההשלכות של הקריאה המפורסמת המזהירה מפני ירי רקטות קסאם אל העיר ואל איזור עוטף עזה.

בין היתר בוחנים בפיקוד העורף את ההשלכות של מערכת ההתרעה על התושבים וכן את התאמת הקריאה למקרים של ירי טילים אחרים אל עבר העיר. בין היתר נבחנת האפשרות להחליף את הקריאה באזעקה עולה ויורדת, וזאת על מנת שהתושבים המקומיים יהיו מורגלים במערכת התרעה אחת שתתריע בפני התושבים, הן על ירי רקטות קסאם והן בפני רקטות ארוכות טווח.

בפועל, שדרות ואזור עוטף עזה הוא הם האזורים היחידים שבהם מערכת ההתראה היא "צבע אדום" והיא מגיעה לכל תושב הנמצא בטווח של כ-300 מטרים. מערכת התראה הכוללת אזעקה עולה ויורדת מגיע לטווח רחב יותר של 700 מטרים. מערכת "צבע אדום" החלה לפעול בשדרות ב-2004, כשבתחילה הקריאה שהשמיעה הייתה 'שחר אדום', אולם קריאה זו שונתה בעקבות בקשות תושבים. בהמשך הופעלה גם באשקלון עם תחילת ירי טילים לעיר אולם הוחלפה באזעקה עולה ויורדת בעקבות תלונות תושבים על כך שהם לא שומעים את קריאת ה"צבע אדום".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בבחינה ובתהליכים ראשוניים וכרגע לא צפוי שינוי. באם ייעשה שינוי שכזה, הרי שתקדים לו עבודת מטה סדורה, הסכמת כלל הרשויות במרחב והסברה מתאימה לציבור הרלוונטי".

לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully