וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת על אפליית ספרדיות: "סוחרים בנשמות"

מוטי לוי

11.1.2011 / 13:52

בעקבות התלונות על אפליה במערכת החינוך החרדית, שעליהן פורסם בוואלה! חדשות, עורכת ועדת החינוך של הכנסת דיון מיוחד בנושא. עיריית י-ם חשפה כי 28 תלמידות חרדיות אינן משובצות

ועדת החינוך של הכנסת עורכת היום (שלישי) דיון בנושא האפליה במוסדות החינוך החרדיים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, הורים לבנות חרדיות טוענים כי סמינרים בבני ברק ובמודיעין עילית מפעילים מדיניות של מכסות בקבלת בנות ממוצא ספרדי של 20 עד 40 אחוז. במהלך הדיון התברר כי תופעה דומה קיימת גם בירושלים. נציגי העירייה אמרו בדיון כי מאז פתיחת שנת הלימודים, 28 בנות בגילאי תיכון אינן משובצות בבתי הספר החרדיים העל יסודיים המכונים "סמינרים". יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס מילר, התרעם על הנתון ואמר כי "גם ילדה אחת מחוץ למסגרת הלימודית היא ילדה אחת יותר מדי".

עו"ד יואב ללום, מנכ"ל תנועת נוער כהלכה, המשתתף בדיון אמר בתגובה כי "נציגי עיריית ירושלים משקרים - יש יותר בנות לא משובצות". לדבריו, "העירייה לא מנצלת את סמכותה בחוק לכפות קבלת בנות על מנהיגי הסמינרים וכופים את ההורים לשלוח את בנותיהם לסמינרים 'סוג ד'. ההורים רועדים מפחד להתייצב בפני הדיון בוועדת החינוך של הכנסת". ללום הציע להקים ועדת משנה של ועדת החינוך של הכנסת לטיפול באפליה. "אני קורא להפסיק את הסחר בנשמות הבנות", אמר.

ח"כ הרב חיים אמסלם (ש"ס) אמר בדיון כי התופעה חמורה אף יותר. "האפליה היא לא רק בסמינרים אלא גם בישיבות, בתי ספר יסודיים וגנים. מדובר בטרגדיה למשפחות". אמסלם הוסיף כי "לא צריך את הצעת החוק של ש"ס שמבקשת להפוך את הרישום לסמינרים לאזוריים. שר החינוך צריך לתקן תקנה השוללת תקציבים ממוסדות הנחשדים באפליה".

במהלך הדיון פרץ עימות בין אמסלם לח"כ ניסים זאב ממפלגתו. "בש"ס רודפים אותי בגלל מלחמתי באפליה. בימים אלה מחתימים רבנים נגד 'אמסלם הכופר'. ש"ס ומנהיגיה שולחים את ילדיהם למוסדות אשכנזיים למרות הוראתו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף להעביר את בני החכים למוסדות הספרדיים". אמסלם אמר כי "זוהי פארסה שנציגי יהדות התורה לא נמצאים כאן ונציגי ש"ס הגיעו לכאן כדי לכסות אותם". זאב ענה לו כי "הקמנו את ש"ס כשהיית בן 19. תפסיק להיות הספרדי של כולנו". אמסלם אמר לו בתגובה כי "אתם הפכתם את עורכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully