וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הטרגדיה הגדולה של המפעל הציוני

ירון אזרחי

11.1.2011 / 13:26

בסגור שנתיים לכהונת ראש הממשלה אפשר כבר לסכם: נתניהו הסיט את ישראל למסלול קונפליקט ומלחמה שנותן לאיומים הפשיסטיים של ליברמן ו"אם תרצו" לפרוח, והוריד את מעמדה הבינלאומי לרמה נמוכה ממה שהדמיון יכול לשער. ירון אזרחי מתריע: זה הזמן לשנות כיוון

במתקפתו האחרונה על ארגוני השמאל, מנסה שר החוץ אביגדור ליברמן לקשור בין ארגונים וולונטריים הנאבקים על ערכים דמוקרטיים וזכויות אזרח לבין תאוריית ה"סכין בגב האומה", הידועה לשמצה בהיסטוריה של הפשיזם האירופאי. שום התחכמויות מילוליות ושום הצטעצעות רטורית לא תחסל מעיני הציבור את המקורות האידיאולוגים של הטקטיקה הפשיסטית הידועה של הסכין בגב הפוגעת בחיילים העומדים בחזית. אנו עדים לצירוף המדהים בין מקרתיזם וסטליניזם: ההתקפה על אזרחים שוחרי זכויות ודמוקרטיה, שחלקם מזוהים עם האידיאלים הליברלים של ז'בוטינסקי וחלקם מזוהים עם הליברליזם של חוזה המדינה הרצל, היא מתקפה שכל חוקר פוליטי-היסטורי השוואתי יזהה בה מייד את הדמיון והזהות לגילויי תיאוריות הקשר בראשית ימיו של הפשיזם האירופאי.

בימים האחרונים, סוערת ארה"ב בעקבות רצח ששת האזרחים וניסיון הרצח של חברת הקונגרס הדמוקרטית גבריאל גיפורדס באריזונה. חלק גדול מכלי התקשורת האשים את הפוליטיקאית הימנית, שרה פיילין, שסימנה את גיפורדס במפת עוכרי המדינה. אלפי קילומטרים מאריזונה, לא היסס אתמול שר החוץ הישראלי לסמן ארגונים ספציפיים, שהאנשים המנהיגים ומובילים אותם מוכרים לציבור, כבוגדים. כאילו אין מספיק אנשים הזויים המסתובבים בקרבנו שרק מחפשים מטרה להפנות אליה את השנאה שלהם.

אל לנו להיות מופתעים מבריחת נתניהו: הכל רשום בהיסטוריה

אם לא הייתי יודע אחרת, הייתי חושד שאיווט ליברמן הוא סוכן פרובוקטורי של מדינה זרה ועוינת. איך יכול להיות ששר החוץ מתנהג בצורה עוינת כלפי מדינת ישראל והדמוקרטיה שלה? התשובה נעוצה כמובן בראש הממשלה: הראיות המצטברות בקדנציה השנייה של נתניהו מעידות כאלף עדים שהוא מזדהה באופן פנימי עמוק עם המתקפה של ליברמן על האגף הליברלי-סוציאל-דמוקרטי של החברה הישראלית. כחיזוק לראיות אלו, אפשר להיזכר בהיסטוריה של נתניהו, הרצופה יחס עוין כלפי האוניברסיטאות, והתחברות לקבוצות פוליטיות ימניות קיצוניות בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם. אפילו בגינוי שפרסם היום לדבריו של ליברמן, שנועד להגן על שרי הליכוד, לא טרח ראש הממשלה להתייחס לארגוני זכויות האדם, אלא רק לחבריו למפלגה המשמשים עלה תאנה לימין הפנאטי שהוא מייצג ומטפח. ואולם, אל לנו להיות מופתעים מבריחתו של נתניהו מאחריות והתעלמותו מבעלי דעות ביקורתיות ושונות משלו – כל שעלינו לעשות הוא להיזכר בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, ויתרה מכך, בתקופה שקדמה לרצח רבין.

ראש הממשלה הנוכחי של מדינת ישראל, מר בנימין נתניהו, הוריד את מעמד ישראל בעולם לרמה נמוכה ממה שהדמיון יכול לשער. בסגור שנתיים לכהונתו, הסיט את מדינת ישראל למסלול הקונפליקט והמלחמה, אותו מסלול שנותן לימין ולארגונים כמו "אם תרצו" לפרוח ואף דואג למימונם. נתניהו הוא הטרגדיה הגדולה ביותר שנפלה על מדינת ישראל ועל המפעל הציוני מאז הקמתו ואם הציבור לא יתעורר ויבין זאת ההידרדרות תימשך.

אין לי ספק שחלק גדול מהאנשים שהצביעו בקלפי עבור נתניהו מתעוררים עכשיו; אין לי ספק שאלה ואחרים לא תיארו לעצמם שראש הממשלה הזה יביא את מדינת ישראל למצב בו היא נמצאת; אין לי ספק שחלק גדול מתומכי גוש הימין הנמצא היום בשלטון הם אנשים תמימים, שואפי טוב, אוהבי ישראל, שפשוט נפלו קורבן להסתה ולתעמולה מניפוליטבית. חשוב להזכיר: בהעדר חוקה, חופש הביטוי של אזרחי ישראל איננו מוגן בקיר ברזל כמו בחוקה האמריקאית. כולי תקווה שהאנשים הטובים, שרוצים בטובת המדינה והעם היהודי, יבינו שהדרך בה המדינה צועדת כרגע מובילה לשדה קטל עם אלפי קורבנות אזרחיים. עכשיו, כרגע, הוא הזמן לשנות כיוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully