וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן סימון: החלטתי לפרוש מהסיעה, מקים סיעת יחיד

11.1.2011 / 12:35

האם מפלגת העבודה עומדת בפני פילוג? ח"כ דניאל בן סימון טוען כי ניתנה לו אפשרות לפרוש מהמפלגה ולהקים סיעת יחיד. גורמים במפלגה: ברק ייתן ברכתו רק לאחר שיתר חברי הסיעה יסכימו

ח"כ דניאל בן סימון החליט לפרוש מסיעת העבודה בכנסת והוא פועל כעת להקים סיעת יחיד. כדי לפרוש מהסיעה, על בן סימון להחתים את שאר 12 חברי הסיעה בכנסת. לדברי גורמים במפלגה, שר הביטחון אהוד ברק לא נתן את ברכתו למהלך והוסיף כי יהיה מוכן לחתום על מכתב הפרישה של בן סימון לאחר שיתר חברי הסיעה יחתמו.

מפלגת העבודה מסרה בהתייחסותה הרשמית לנושא כי "יו"ר המפלגה ושר הביטחון אהוד ברק לא נתן לח"כ בן סימון את הסכמתו ואת ברכת הדרך למהלך הפרישה שיזם בן סימון. היו"ר, ברק, מסכים להיות אחרון החותמים ולא לעצור את המהלך במידה שכל חברי הסיעה יחתמו. ההתבטאויות על התפוררותה של סיעת העבודה רחוקות מהמציאות, וטרם ברור כלל האם הוא יצליח להשיג את חתימות חברי הסיעה כפי שנדרש".

לטענת בן סימון, יו"ר המפלגה ברק ויו"ר הסיעה השר שלום שמחון פנו אליו והציעו לו לפרוש מהסיעה ולקבל מעמד של סיעה עצמאית בכנסת. בן סימון נענה להצעה והחל בהחתמת חברי הסיעה על מסמך הפרישה. ברקע המשבר בין הצדדים, הצבעותיו של בן סימון נגד תקציב המדינה והודעתו בפני חברי הסיעה שאין בכוונתו להצביע יותר עם הקואליציה.

"מזה זמן רב פועל בן סימון ללא לאות לפרישה העבודה מהקואליציה", אמרו בלשכתו של בן סימון. "משלא הצליח, החליט לקבל את הצעתם של ברק ושמחון ולפרוש בהסכמה מסיעת העבודה". גורמים במפלגה אמרו לוואלה! חדשות כי בן סימון הוא זה שפנה לברק ולשמחון בבקשה לאפשר לו לפרוש ולהקים סיעת יחיד. לדבריהם, שמחון אכן נתן את ברכתו למהלך וחתם על מכתב הפרישה ואילו ברק לא נתן כאמור את ברכתו. המהלך של בן סימון מצביע ככל הנראה על כוונתו להימנע מריצה ברשימת העבודה בכנסת הבאה.

חבריו של בן סימון לקבוצת "הארבעה" בסיעת העבודה, עמיר פרץ, איתן כבל וראלב מג'אדלה, אמרו בתגובה כי "אנו מבינים את רצונו של דניאל בן סימון, ואם הדבר תלוי בנו - לא נעמוד בדרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully