וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק החרים דיון עם אשכנזי: "לא אשתתף בהצגה"

פנחס וולף ויהושע בריינר

11.1.2011 / 10:10

שר הביטחון החליט להיעדר מדיון בכנסת שעסק בדו"ח המבקר על תהליכי המינוי של הקצונה הבכירה בצה"ל. זאת בשל השתתפות הרמטכ"ל אשכנזי. "לא אשתתף בהצגות בבימוי גורמים פוליטיים"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

שר הביטחון אהוד ברק מימש הבוקר (שלישי) את "הבטחתו" והחליט להיעדר מהדיון שקיימה הוועדה לביקורת המדינה בעניין דו"ח המבקר על תהליכי המינוי של הקצונה הבכירה בצה"ל. הסיבה: השתתפותו בדיון של הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי. לאחר זימונם של השניים לדיון בוועדה, מסרה לשכת ברק בחודש אוקטובר שעבר כי "על פי המקובל, שר הביטחון והרמטכ"ל לא מופיעים יחד בפני ועדת חוץ וביטחון ולא בפני שאר ועדות הכנסת. נהוג כי הרמטכ"ל מזומן לדיון נפרד, ולאחר מכן שר הביטחון".

היום נמסר מלשכת ברק כי "שר הביטחון הודיע לפני מספר שבועות ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי הוא מוכן להופיע בוועדת ביקורת המדינה של הכנסת ובכל דיון בוועדות הכנסת אליו יוזמן. שר הביטחון הבהיר כי אינו מוכן להשתתף בהצגות תקשורתיות בבימוים של גורמים פוליטיים". יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ יואל חסון (קדימה) מתח ביקורת בפתח הישיבה, על שר הביטחון ברק ואמר כי "העובדה שברק לא הואיל להשתתף בדיון הזה היא חמורה ופוגעת בעבודת הוועדה".

בדיון עצמו אמר הרמטכ"ל כי שר הביטחון לא צריך להציע מועמדים לאלופים. לדבריו, "אני חושב שלא נכון ששר הביטחון יציע מועמדים לתפקידי ראש אמ"ן וסגן הרמטכ"ל. רק הרמטכ"ל צריך להציע, כי זה לא ראוי שדרג אזרחי יציע מועמדים ללובשי המדים. עם זאת, צריך שיהיה לשר הביטחון משקל גובר במינוי תפקיד כמו מתאם הפעולות בשטחים". הרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל' דן חלוץ הסכים עם עמדת אשכנזי לגבי מינוי אלופים בצבא. לגבי מינוי כלל האלופים אמר אשכנזי כי "הנושא צריך להישאר בין הרמטכ"ל לשר הביטחון".

אשכנזי הודיע לוועדה כי הוא החיל נוהג בצבא לפיו קצינים יוכלו להתמנות לדרגת סגן אלוף רק לאחר שלמדו במכללת פיקוד ומטה. לדבריו, "היום כ-95% מהסא"לים הם בוגרי פו"ם (קורס פיקוד ומטה). כל מי שלא מתמנה הוא חריג שצריך לקבל את אישורי. גם לא ייכנס לתפקיד מח"ט ומפקד אוגדה מי שלא יסיים את הקורס הרלוונטי. כל מפקדי האוגדות הם בוגרי קורס מפקדי אוגדות". אשכנזי הוסיף כי בקרוב תמונה אישה רביעית לדרגת תת אלוף.

בתוך כך, מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס הציע בדיון למנות אישה לדרגת אלוף בצה"ל. לינדנשטראוס אמר כי "אני חושב שאולי הגיע הזמן למנות אלופה בצה"ל. הגיע הזמן לתת לכך את הדעת. יש תא"ליות שראויות לכך". לינדנשטראוס גם הציע להוריד את דרגת המזכיר הצבאי של ראש הממשלה מדרגת אלוף לדרגת תא"ל. הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי הסכים עם עמדה זו ואמר כי "עמדתי ועמדת שר הביטחון היא שהמזכיר הצבאי יכול להיות תא"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully