וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס מתקשה למנוע את שיגור הרקטות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.1.2011 / 10:00

לפי דיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט", פלגים איסלמיים ברצועת עזה מסרבים למלא אחר הוראת חמאס להפסיק את ירי הרקטות לישראל. הארגונים הודיעו כי הם אינם מכירים ברגיעה

חמאס ניצב בפני קשיים רבים בניסיונותיו לשכנע את הפלגים החמושים הפלסטינים הפועלים ברצועת עזה להפסיק לשגר רקטות לעבר ישראל ולשמור על הפסקת האש עמה, כך דיווחו הבוקר (שלישי) מקורות פלסטינים המוגדרים 'מהימנים' לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. "הפלגים אמרו לנציגי חמאס שנפגשו עמם שאין דבר כזה הקרוי 'רגיעה', ושאי אפשר להמשיך לשתוק לנוכח ההסלמה הישראלית", נמסר.

על פי הדיווח, ביומיים האחרונים התקיימו ויכוחים קשים בין נציגי חמאס איימן טהא, חליל אל-חיה ואבו האשם, לבין מפקדי הפלגים החמושים בעזה. "הפלגים סירבו להמשיך בהפסקת האש עם ישראל כל עוד האחרונה ממשיכה להתקיף בעזה", נמסר. לפי הדיווח, ביומיים האחרונים נפגשו נציגי חמאס עם הג'יהאד האיסלמי, החזית העממית, ועדות ההתנגדות ופלגים נוספים בניסיון לשכנעם להפסיק לירות רקטות לישראל.

עוד דווח כי חמאס ביקש מהארגונים והפלגים להימנע מהסלמת המצב כדי שישראל לא תפתח במבצע חדש ברצועת עזה. מקור שהשתתף בפגישה עם חמאס אמר לעיתון: "אתם רוצים רגיעה כדי להימנע ממלחמה? ומה קורה עכשיו? המצור, הרג האזרחים, הפגיעה בבתים, בפועלים ובדייגים, המחסור בתרופות – האם זה לא סוג של מלחמה נגדנו?".

לפי העיתון, הפלגים מתכוונים להבהיר לחמאס כי הם לא ייענו לדרישת חמאס למלא אחר הרגיעה משום שהם לא מכירים בעובדה שיש כלל רגיעה. יחד עם זאת, אין בכוונתם ליזום הסלמה אלא לשמור על זכות התגובה להסלמה ישראלית. עוד דווח כי חמאס פרש אנשי ביטחון בלבוש אזרחי לאורך גבול רצועת עזה כדי לפקח מקרוב שלא מבוצע ירי לעבר ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully