וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ יכריע: האם התקציב פוגע בדמוקרטיה?

11.1.2011 / 2:54

בג"ץ ידון הבוקר בעתירת קדימה נגד הממשלה, לפיה ההליך במסגרתו אושר התקציב הדו-שנתי פוגע באיזון בין הממשלה לכנסת. ח"כ בר און: "מנסים לעשות קיצורי דרך פוליטיים"

בית המשפט העליון ידון הבוקר (שלישי) בעתירת שר האוצר לשעבר, חבר הכנסת רוני בר-און, וסיעת קדימה, נגד הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר הכנסת. העותרים מבקשים להורות על ביטול הוראת השעה לתיקון חוק יסוד משק המדינה המאפשרת הגשת תקציב דו שנתי, בנימוק שמדובר בהליך בלתי-דמוקרטי.

הדיון בעתירה ייערך בפני הרכב מורחב של תשעה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש. כזכור, התקציב הדו שנתי לשנים 2011-2012 אושר סופית במליאת הכנסת לפני כשבועיים. אם בית המשפט ייעתר לעתירה, לא ברור מה יעלה בגורלו של התקציב שאושר.

בר-און וקדימה הגישו את העתירה בסוף חודש יוני 2010, לאחר שאושר העיקרון של תקציב דו שנתי. מדובר בצעד חריג ולא שגרתי, בו מפלגה עותרת לבג"ץ בנושא התקציב. קדימה נימקה אז את הגשת העתירה, ואמר כי היא מגיעה לנוכח "ניסיונה הבוטה של ממשלת נתניהו לפגוע בדמוקרטיה הישראלית ובעקרונות היסוד של השיטה הפרלמנטרית". העותרים ביקשו מבית המשפט לדון בנושא לפני השלמת החקיקה, אם כי הדבר לא התרחש במועד שהם דרשו.

בר-און אמר בעת הגשת העתירה כי "מדובר בעתירה שנועדה להציל את הדמוקרטיה הישראלית מידי ממשלת ישראל. הממשלה מבקשת לעשות קיצורי דרך פוליטיים - תקציב לחמש שנים באמצעות שני דיוני תקציב בלבד".

בקדימה טענו בעתירה כי התקציב הדו שנתי "לא נועד אלא להפר את האיזון העדין שבין הממשלה לכנסת ולחזק את הממשלה על חשבון הכנסת. דברים אלה חמורים במיוחד, בהתחשב בכך שהממשלה בחרה לעשות שינוי זה תוך כדי כהונתה ובאופן שיחול אך ורק על כהונתה שלה ולא על קדנציות עתידיות, בבחינת 'שינוי של כללי המשחק (הדמוקרטי), תוך כדי המשחק עצמו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully