וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיף מאוחר: ערק 9 שנים מצה"ל - ולבסוף נלכד

יהושע בריינר

10.1.2011 / 21:39

המשטרה הצבאית עצרה בבני ברק עריק שברח משירות בצה"ל במשך 9 שנים. במהלך המעצר, הגיעו למקום חבריו של העריק, החברים בארגון פשיעה וניסו למנוע את מעצרו

המשטרה הצבאית עצרה אמש (ראשון) עריק שברח משירות בצה"ל במשך 9 שנים, וזאת במסגרת מבצע מיוחד שכלל עימות עם אזרחים ואף עם חברים בארגוני פשיעה. המעצר התאפשר בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל סמוך לשעה 23:00 במשטרה הצבאית, לפיו לוחם מחטיבת גולני שערק משירות לפני 9 שנים נצפה בבני ברק.

בצה"ל ניסו לאתר את האיש, שמחובר גם לאחד מארגוני הפשע באזור המרכז, כבר מספר שנים. בתוך זמן קצר הגיעו למקום כוח של שוטרים סמויים מהמשטרה צבאית. השוטרים הקיפו את הבניין ברחוב ז'בוטינסקי אליו נכנס העריק, המתינו לו מספר שעות, וכשזה ירד, עצרו אותו.

במהלך המעצר, ניסה העריק להימלט ובתוך דקות החלו דיירים בבניין להשליך כיסאות אל עבר הכוחות שהיו במקום. חלקם מהדיירים הזעיקו את חבריו של העריק, שחלקם חברים בארגון פשיעה, ואלו ניסו למלט אותו מידיהם של השוטרים, שנאלצו להשתמש בגז מדמיע על מנת לעצור את המהומה שהתפתחה במקום. לבסוף נעצר העריק ונלקח לחקירה.

"מעצרם של עריקים ומשתמטים היא מבחינתנו בגדר משימה לאומית", אמר מפקד המשטרה הצבאית הפיקודית-מרכז, סגן אלוף בועז מייזל. "משימות שכאלה שבהם אנו משקיעים כוחות ואמצעים מדגישים את החומרה שאנו רואים בתופעה הזו. כאשר אדם משתמט או עורק משורות צה"ל ולא נותן על כך את הדין, זה מעביר מסר רע לאלו שכן משרתים".

לפי נתוני המשטרה הצבאית, כיום ישנם כ-3,700 עריקים ומשתמטים (כאלה שלא התייצבו כלל לגיוס) שטרם נתפסו. בצה"ל יודעים לספר גם על עריקים שכבר 18 שנה לא נתפסו, אולם לדברי סא"ל מייזל, במשטרה הצבאית אוספים מידע על כלל העריקים. "בסופו של דבר נגיע לכולם, זה רק עניין של זמן", הוא מבטיח.

לפניות לכתבנו - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully