וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסלמה נמשכת: מטח קסאמים למערב הנגב

רמי שני

10.1.2011 / 17:25

למרות דרישת חמאס מהפלגים השונים בעזה לחדול משיגור רקטות לעבר ישראל, הערב נורו שלוש רקטות קסאם לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

מטח של רקטות קסאם נורה הערב (שני) לעבר שטח ישראל. מדובר בשלוש רקטות שהתפוצצו ככל הידוע בשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון. לא נמסר על נפגעים או על נזק. התרעת צבע אדום הופעלה ביישובים הסמוכים וכן באזור דרום העיר אשקלון.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי חקלאי פלסטיני בן 65 נורה למוות על ידי חיילי צה"ל בעת שעיבד את אדמתו בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי המקרה אינו מוכר להם.

אתמול הודיע ארגון חמאס כי פנה לפלגים האחרים ברצועת עזה, וקרא להם לחדול משיגור רקטות לעבר ישראל בשל החשש מתגובה ישראלית. "חמאס שואף לשמור את האירועים בשטח תחת שליטה", מסר דובר הארגון, איימן טהא. "אנחנו קוראים לכל הפלגים לכבד את ההסכמה הלאומית", הוסיף, בהתייחסו לסיכום שהושג בין הפלגים על הפסקת הירי לאחר מבצע "עופרת יצוקה".

מצה"ל נמסר שלשום כי ההערכה היא שחמאס, בעיקר הדרג הפוליטי ברצועת עזה, מעוניין בהמשך הרגיעה עם ישראל. עם זאת, במערכת הביטחון מתכוונים להחריף את הפעולות נגד חמאס וכן כנגד ארגונים אחרים ברצועה בעקבות העלייה במספר האירועים בתקופה האחרונה באזור.

מניתוח אירוע ירי הפצמ"רים בסוף השבוע האחרון אל עבר שער הנגב עולה כי פעילי הג'יהאד האסלמי שביצעו אותו הצליחו להתגנב לעמדות קדמיות של חמאס בגבול רצועת עזה, לבצע את הירי ומיד לאחריו להימלט לתוך העיר עזה. בצה"ל מאמינים כי המגמה הנוכחית של פעולות כנגד כוחות הביטחון, וכן ירי המרגמות באזור גדר המערכת יימשכו, אך אומרים כי מערכת הביטחון רחוקה מפעולה גדולה ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully