וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשמאל זועמים על ליברמן: הוא התיר את דמנו

ניר יהב ופנחס וולף

10.1.2011 / 17:18

ארגוני זכויות אדם ושמאל הגיבו בזעם לדבריו של שר החוץ לפיהם הארגונים שמסרו מידע לוועדת גולדסטון הם סייענים לטרור. "הסתה פרועה שמזכירה את הסתת מפלגות הימין לפני רצח רבין"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ארגוני זכויות אדם ומפלגות השמאל הגיבו אחר הצהריים (שני) בזעם לדבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן, לפיהם ארגוני זכויות אדם שמסרו מידע לוועדת גולדסטון לחקירת מבצע "עופרת יצוקה" הם סייענים לטרור.

האחראית על הפעילות הציבורית בארגון "רופאים לזכויות אדם", הדס זיו, אמרה לוואלה! חדשות כי "מי שפה אויב של ישראל והדמוקרטיה הוא ליברמן בעצמו. כדאי שייחקר במשטרה כי נגדו יש האשמות וחקירות ונגדנו אין כלום. הכל שקוף וגלוי אצלנו. קודם שיבדוק מה הוא עשה למען המדינה ואחרי זה שיבדוק אותנו. נשבר לנו כבר שכל פוליטיקאי שרוצה פרסום, עושה את זה על הגב שלנו".

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר בתגובה, כי "אחרי שהסית נגד ערבים, השר ליברמן פנה להסתה נגד ארגוני זכויות אדם, ועכשיו מסתבר שאפילו מקרב חברי כנסת מהימין הוא מוצא בוגדים פוטנציאליים. פעם אחר פעם, שר החוץ מוכיח כי הוא איננו מבין כיצד פועלת חברה אזרחית במדינה דמוקרטית. תפקידם של ארגוני זכויות אדם הוא להעביר ביקורת, להציב מראה ולהצביע על כשלים אפשריים של הרשויות בכל ימות השנה, וביתר שאת בשעה שהתותחים רועמים. מי שמבקש להשתיק את הביקורת מזמין עליו את האסון הבא".

בתוך כך, סיעת קדימה הודיעה היום כי היא החליטה בישיבתה השבועית כי תתנגד להמשך קידום ההצעה המבקשת להקים ועדת חקירה הפרלמנטרית כנגד ארגוני השמאל כפי שהובאה לכנסת. יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני אמרה במהלך הישיבה כי "יש רוח רעה ששוטפת את הארץ. מי שמעלה את הלהבות על פי רצונה ובציניות רבה זו היא ממשלת נתניהו-ליברמן, בין אם בשתיקה או בין אם בשותפות של חלק מהגורמים בכנסת. הם בוחרים מבחינתם את הנושאים הרגישים ביותר בציבוריות הישראלית. אני מתקוממת מפעילות הארגונים, אבקר את פעילותם ואפעל נגד מעורבות זרה אבל חובתנו לעמוד מול הגל. לעצור את הרוח הרעה אינו רק תפקיד של השמאל אלא של כל מי שמחויב לישראל ולערכים שלה".

"הסתה שמזכירה את רצח רבין"

מנכ"ל ארגון עדאלה, עורך הדין חסן ג'בארין, אמר כי ליברמן ממשיך להוכיח לכולם את צדקתם של אלה שמתייחסים אליו באופן שלילי ומנדים אותו. "ליברמן הוא אדם שחשוד בפלילים ומנודה בכל העולם בשל עמדותיו הגזעניות נגד ערבים. היום, כחלק מהאג'נדה הגזענית הפוליטית שלו, הוא מנסה לפגוע בלגיטימציה של ארגונים שנהנים דווקא מלגיטימציה רחבה בשל פעילותם השקופה והניטרלית בהגנה על זכויות האדם בישראל".

מנכ"ל הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, ישי מנוחין, התייחס אף הוא להתבטאות של ליברמן ואמר, כי "שר החוץ ליברמן משתלח באופן חריף וחסר אחריות במגיני זכויות אדם ולמעשה מתיר את דמם. לקרוא לארגונים 'סייעני טרור נטו שמטרתם להחליש את צה"ל' מהווה המשך ישיר לפוליטיקת השנאה וההסתה שהוא מוביל וימשיך להוביל עד לפגיעה פיזית באנשי ארגוני זכויות האדם. הגיע הזמן שראש הממשלה יצא נגד הסתה פרועה זו שמזכירה את הסתת מפלגות הימין לפני הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין".

מארגון בצלם נמסר כי התבטאויותיו האחרונות של ליברמן לא ירתיעו את פעילי הארגון. "ההשתלחות האחרונה של שר החוץ לא תרתיע אותנו. ליברמן וחבר מרעיו הם אלה שגורמים לנזק עצום למדינה ולמעמדה הבינלאומי במדיניותם, כמו גם בניסיון להשתיק ארגוני זכויות אדם הפועלים באומץ להצלת הדמוקרטיה הישראלית ודמותנו המוסרית".

יו"ר מרצ ח"כ חיים (ג'ומס) אורון אמר בתגובה כי "ליברמן יצא מרוסיה הסובייטית אבל זו לא יצאה ממנו. ההסתה השיסוי ורדיפת יריבים פוליטיים הפכו זה מכבר לחם חוקו ועיקר סדר יומו של ליברמן. הוא מתעב את השיטה הדמוקרטית ופועל בשיטתיות לחורבנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully