וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה: להחרים חברות שיבנו ברוואבי

פנחס וולף

10.1.2011 / 14:50

ועדת הכלכלה דנה בהחרמת יו"ש בידי חברות ישראליות הבונות את העיר הפלסטינית רוואבי ודרשה מהמינהל לחשוף שמות החברות המעורבות. במקביל, מתנחלים בשומרון השיקו "מלשינון" נגד החברות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שני) בהסכמתן של חברות ישראליות שיסייעו בבניית העיר הפלסטינית רוואבי שלא לרכוש מוצרים מחברות ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן. במקביל, ועד מתיישבי השומרון הקים אתר מיוחד תחת השם "מלשינון רוואבי", בו מתחייב הוועד לשלם לכל מי שימסור שם של חברה שבונה ברוואבי ומחרימה מוצרים מההתנחלויות.

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה הכהן אמר כי יפנה ליועמ"ש יהודה וינשטיין בבקשה שיבחן כיצד ניתן לעצור את החרם של החברות. כמו כן, דרשה הוועדה מהמינהל האזרחי לחשוף את שמות החברות שנכנעו לדרישה הפלסטינית וקראה לממשלה לגבש מדיניות ברורה בנושא.

בפתח הישיבה, אמר שאמה כי מדינת ישראל לא צריכה לתמוך או לתת העדפה כלכלית למי שמחרים את ישראל. "לפני שהמנופים של החברות יתחילו לבנות את 'רוואבי', מנופי ועדת הכלכלה יהפכו את המהלך למאוד לא משתלם", אמר. שאמה התייחס גם לפרסום בגלי צה"ל, לפיו החברות טלדור ואיטונג הסכימו לדרישה הפלסטינית. "פעם היתה סיסמא 'לא איטונג לא קונה', אולי כעת נצטרך לשנות את הסיסמה", אמר.

בנוסף לכך, הוועדה קראה לממשלה לגבש מדיניות שלטונית מול משתפי פעולה ישראלים עם החרם הפלסטיני. הוועדה דרשה מהממשלה להציג בפניה בישיבתה הבאה את צעדי התגובה הכלכליים שתנקוט כלפי הרשות הפלסטינית, כל עוד נמשכת מדיניות החרם. הוועדה קראה מהממשלה להימנע מכל התקשרות עסקית עם החברות שנכנעו לחרם הפלסטיני.

בונים ברוואבי - לא בת"א

במקביל, הודיע ועד מתיישבי השומרון על יציאה ביוזמה חדשה שנועדה לחשוף את החברות הישראליות שהתחייבו להחרים את תוצרת ההתיישבות ביש"ע על מנת לבנות את העיר הפלסטינית. הוועד הקים אתר מיוחד תחת השם "מלשינון רוואבי".

באתר תהיה אפשרות להשאיר פרטים ולמסור את שמן של 18 החברות ששמן עדיין חסוי. בוועד יבחנו כל פנייה ואם היא תימצא נכונה, ישלם הוועד 500 שקלים למוסר המידע הראשון. לפי הודעת הוועד, חיסיון מעבירי המידע יישמר.

בוועד אמרו כי "על מנת לנהל מאבק יעיל וממוקד בחברות שמוכרות את עמם תמורת בצע כסף, עלינו לדעת מול מי אנו עומדים וזו המטרה של ה'מלשינון'. מלבד החברות איטונג וטלדור ישנן עוד 18 חברות, שצריכות להבין שכל יהודי ציוני שמכבד את עצמו לא יעשה איתן יותר עסקים".

"מניפולציה נבזית"

חברת איטונג הגיבה לדברים ומסרה כי "איטונג מתנערת מכל חרם או רמיזה לחרם על תוצרת ישראלית וכל פעילות מסוג זה. איטונג נפלה קורבן למניפולציה נבזית של גורמים אינטרסנטיים, המונעים משיקולים זרים, שקשרו את שמה של החברה לחרמות אשר הוטלו על תוצרת ישראלית".

עוד נמסר כי "איטונג הינה חברה ישראלית, שורשית, השותפה מלאה בבניית ארץ ישראל- בכל חלקי ארץ ישראל. בנוגע להסכם עליו חתמה לכאורה איטונג: בבואה לעסקה להספקת בלוקים לבניית העיר הפלסטינית רוואבי, נשאלה החברה היכן ממוקמים מתקניה. התשובה היתה – אשקלון ופרדס חנה. לא שיערנו כי תשובה תמימה זו תקשור שמנו לחרם המגונה על מוצרי התנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully