וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הארגונים שייחקרו - סייעני טרור"

10.1.2011 / 14:46

שר החוץ אביגדור ליברמן מתח ביקורת על ארגוני זכויות האדם שמסרו מידע לוועדת גולדסטון, וטען כי מטרתם היחידה היא להכפיש את צה"ל. "למה הם לא מחו על מצבו של שליט?", שאל

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) בישיבת סיעתו בכנסת להחלטה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות ומימון ארגוני שמאל וזכויות אדם בישראל. לדברי ליברמן, "מדובר בסייעני טרור נטו שמטרתם לפגוע בצה"ל ולפגוע בנחישותו להגן על אזרחי ישראל".

לדבריו, "לא מדובר בארגוני זכויות אדם ולא בחופש הביטוי והדמוקרטיה. הוועדה שאנו מדברים עליה לא תחקור את 'שלום עכשיו' ויוזמת ז'נבה – אלו ארגונים פוליטים לגיטימים ואין כוונה לבחון שום ארגון בעל דעה פוליטית".

ליברמן ציטט מכתב שנשלח על ידי הארגונים בצלם, רופאים לזכויות אדם, יש דין, המוקד להגנת הפרט, הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, גישה והאגודה לזכויות האזרח וטען כי מדובר בסיוע לטרור. "אותם ארגונים פנו לוועדת גולדסטון ובין היתר כתבו כי הפגזות צה"ל כוונו אל מסגדים, בתי ספר, ומבני מגורים בטענה שמאוחסן שם נשק או שמבצעים מהם ירי. כמו כן, נכתב שהצבא הישראלי נמנע מלהעניק עזרה לפלסטינים", אמר.

"הם מעולם לא אמרו שישראל צדקה"

ליברמן התייחס למידע שמסרו הארגונים לוועדת גולדסטון, ואמר כי "92 מהציטוטים בדו"ח נגד ישראל מגיעים מארגונים הנתמכים על ידי הקרן חדשה לישראל. יממה לאחר 'עופרת יצוקה' נעמי חזן קראה להפסיק את המתקפה על עזה. כשאתה מסתכל על כל העובדות אתה שואל למה הם פעם אחת לא מחו על מצבו של גלעד שליט? ברור שאין להם קשר לזכויות אדם. הם מעולם לא טענו שישראל צדקה. יש לנו ויכוח עם הפלסטינים ולפחות פעם אחת צדקנו. אך הם מעולם לא אמרו זאת. מדובר בסייעני טרור נטו שמטרתם לפגוע בצה"ל ולפגוע בנחישותו. הבעיה היא שמשתמשים בישראלים לשעבר ובארגונים ישראלים ובפרסומים ישראלים. קודם שיסתכלו על עצמכם. לכן הבדיקה הזאת היא נחוצה זה זכות הציבור לדעת. אין להם שום קשר לזכויות אדם".

ליברמן התייחס גם לח"כים מהימין שהצביעו נגד הקמת הוועדה, ואמר כי "מדובר במתקרנפים. יש התקרנפות בחברה הישראלית לא רק בשמאל גם בימין. כשראיתי חברי ימין מצביעים עם הערבים זה היה מוזר. המתקרנפים האלה מקריבים אינטרסים של המחנה הלאומי. הם רוצים להיות צדיקים שכל מטרתם להצדיק את קיומם". דבריו של ליברמן כוונו ככל הנראה לעבר השר מיכאל איתן שהתבטא נגד ועדת החקירה ואף הצביע נגדה.

ביום רביעי שעבר אישרה הכנסת ברוב של 41 תומכים מול 17 מתנגדים את ההצעה לסדר של ח"כ פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו, להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את פעילות ומימון ארגוני השמאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully