וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הסרט בו מככבת לירז צ'רכי יצונזר?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.1.2011 / 11:07

אחרי שהופנתה ביקורת חריפה לעבר השחקן המצרי חאלד א-נבווי, בגין הופעתו בסרט "משחק הוגן" לצד השחקנית לירז צ'רכי, נדחתה יציאת הסרט במצרים. "יש לוודא כי הוא אינו פוגע בערבים"

לפני כחצי שנה זכה השחקן המצרי חאלד א-נבווי לביקורת חריפה לאחר שהשתתף בסרט "משחק הוגן" לצד השחקנית הישראלית לירז צ'רכי. בימים הקרובים צפוי הסרט להגיע לבתי הקולנוע במצרים, אך יו"ר ועדת הצנזורה על סרטים במצרים, ד"ר סייד ח'טאב, דורש לדחות את הוצאתו לאקרנים. בנוסף הוא דורש לצפות בו כדי לוודא שהסרט "אינו פוגע בערבים".

בראיון לעיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" מיתן ח'טאב את הטון: "אני לא נגד הסרט ולא בעדו. העמדה שלי אובייקטיבית לגמרי. חברת ההפצה הסכימה שאצפה בו ביחד עם בכיריה". לדבריו, הוא לא ביקש לדחות את הוצאתו לאקרנים אלא בסך הכול ביקש לצפות בו לפני שהוא יוצא לבתי הקולנוע. "הסרט טרם קיבל אישור מצד הצנזורה".

מחר צפויה להיערך הקרנה חגיגית של הסרט בקולנוע "סיטי סטאר גולדן" במצרים, בהשתתפות עיתונאים, מבקרים ושחקנים. אורח הכבוד יהיה חאלד א-נבווי בכבודו ובעצמו. א-נבווי משחק בסרט מדען גרעין עירקי בשם "חמד". כמו כן מככבים בו שחקנים מובילים כמו שון פן ונעמי ווטס.

כזכור, לפני כחצי שנה התעוררה סערה גדולה במצרים לאחר שא-נבווי צולם כשהוא מחובק עם צ'רכי על השטיח האדום בפסטיבל הסרטים בקאן, שם הוקרן הסרט. יו"ר אגודת השחקנים במצרים, ד"ר אשרף זכי, החליט לזמן את א-נבווי לבירור על רקע השתתפותו בסרט. "אעביר דיווח מפורט בנושא לאגודת השחקנים במצרים וננקוט בצעדים הנדרשים", הוסיף.

מקרה דומה אירע לשחקן המצרי עמרו ואכד ששיחק לצד השחקן יגאל נאור בהפקה של ה-BBC על חייו של נשיא עירק לשעבר, סדאם חוסיין. ואכד זומן על ידי זכי לבירור בטענה שהפר את ההוראה האוסרת על נורמליזציה עם ישראל. בבירור הבהיר ואכד כי לא ידע כלל שנאור נושא אזרחות ישראלית בטרם הצטרף לסרט ולכן לא נענש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully